Gå til innhold

Microsoft har greie på programmering.


inaktiv000

Anbefalte innlegg

Tatt fra en (altfor stor) reklame for MS Visual Studio 2005. Det kan være en eller annen underliggende ironi jeg ikke tar, men hvis ikke er "koden" de bruker elendig slik jeg ser det :p

 

For det første, trodde "<>" var utdatert - man bruker vel "!" som en NOT-operatør. Ser også rart ut med "ProcjectCompletion Time()", men det kan vel være fra et språk jeg ikke kjenner. Videre sjekker de først om DevTool er ulik VS05, så sjekker de om DevTool er lik VS05. Det eneste naturlige her hadde vært å bruke en Else. Så bruker de kun én "=" for å sjekke, og i alle språkene jeg har vært borti er dette en typisk nybegynnerfeil - én "=" tilordner en verdi, mens to "==" sammenlikner. I tillegg savner jeg endel krøllparanteser og semikolon, men dette er vel i og for seg greit dersom de bruker et språk som har dette som syntaks.

 

Alt dette hadde vært greit, hadde det ikke vært et programmeringsverktøy de reklamerte for :)

 

(Tar forbehold om at man i VS05 kanskje koder veldig merkelig ;) )

post-6431-1137624091_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. De bruker VB.NET

 

For det første, trodde "<>" var utdatert - man bruker vel "!" som en NOT-operatør.

 

2. I VB.NET bruker man <> og ikke !

 

Så bruker de kun én "=" for å sjekke, og i alle språkene jeg har vært borti er dette en typisk nybegynnerfeil - én "=" tilordner en verdi, mens to "==" sammenlikner.

 

3. Har bestandig vært "=" i vb/vbscript.

 

I tillegg savner jeg endel krøllparanteser og semikolon, men dette er vel i og for seg greit dersom de bruker et språk som har dette som syntaks.

 

4. I vb er det svært få av de :)

 

 

Videre sjekker de først om DevTool er ulik VS05, så sjekker de om DevTool er lik VS05. Det eneste naturlige her hadde vært å bruke en Else.

 

Enig der, noe som dette hadde vært passende:

If DevTool <> "VS05" then

Else

End If

 

 

I Visual Studio kan en bruke både VB, C# og C++, og da vil syntax'n være avhengig av hva språk du skriver i.

Endret av muttok
Lenke til kommentar

Det er ikke C# du siterer til - koden er skrevet i Visual Basic .NET (et av de mange språk som støttes av denne utviklerpakken).

 

Dog vil nok koden neppe kompilere, ettersom det har sneket seg inn en temmelig grov feil i første linje. «ProcjectCompletion Time()» skal være skrevet uten mellomrom. Er dessuten enig i at det er unødvendig å sjekke for strengen to ganger, nå en likegjerne kan benytte Else. Ellers skulle koden være riktig skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...