Mr-JT Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Heisann. Om noen av dere kunne gitt meg tips om hva som er galt med linja mi, så blir jeg veldig takknemlig. Tingen er at jeg plutselig mister internett, og om jeg går inn på routeren og resetter ppoe, så har jeg internett igjen. Akkurat det samme skjer MED og UTEN router. Jeg har prøvd 2 forskjellige nettverkskort Jeg har formatert Jeg har prøvd 2 forskjellige routere Jeg har skiftet modem, fra isp-leverandøren Jeg har byttet tp-kabler Noe jeg merket senest i går, var at da jeg mister internett, så funket msn, av en eller annen grunn. Jeg kunne ikke surfe. Jeg prøvde å pinge internettsider både med adresse og ip, uten å få svar. Fikk heller ikke svar fra diverse lokale ip-adresser som ligger internt i isp'en. Jeg har en kamerat som jobber hos et firma som styrer internettlinjene hit, og han kan overvåke modemet mitt, og han har ikke sett at jeg har falt ut av internett. Han sier faktisk at han ikke har sett ei så fin linje.... På forhånd takk for svar!
Targa_PC Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Av det du forteller så tyder det på at det er ruteren som er "synderen". I og med at du er på nett om du resetter PPPOE. Det kan være noe i ruterinnstillingene som burde vert endret. Men for å bli klok på dette kan det være lurt at du i en periode ikke bruker ruteren. Det blir jo problem om det er flere PC`er i huset men prøv. Det neste kan være å se på hva du gjør på når du detter ut. Nedlasting......?
grosas Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Noe jeg merket senest i går, var at da jeg mister internett, så funket msn, av en eller annen grunn. Jeg kunne ikke surfe. Jeg prøvde å pinge internettsider både med adresse og ip, uten å få svar. Fikk heller ikke svar fra diverse lokale ip-adresser som ligger internt i isp'en. 5459278[/snapback] Dette høres jo nesten utrolig ut. Med et gammelt nettverkskort hadde jeg ofte det motsatte problemet, ble kastet ut av msn, men merket det ikke på surfingen. Skjer dette hver gang? Jeg mener, blir du aldri kastet ut av msn selv om nettverket tilsynelatende er nede?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå