niXmaster Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Driver nå og prøver å lære meg litt php/mysql, og for moro skyld driver jeg og lager meg et system som på bash.org der man skriver inn quotes, også lagres de i en database. Det funker fint å lagre tinga i databasen med quotes, f.eks. <EnFyr> Heisann! <EnAnnen> Hei på deg Men når jeg skal hente ut dataene igjen for utskrift, så får jeg bare "Heisann! Hei på deg", altså uten tags <EnFyr> <EnAnnen> og uten linjeskift. Koden for å hente ut data: $query = "SELECT * FROM quotes ORDER BY submitted DESC"; $result = mysql_query($query); $num = mysql_num_rows($result); mysql_close(); for ($i=0; $i<$num; $i++) { $id = mysql_result($result,$i,"id"); $submitted = mysql_result($result,$i,"submitted"); $quote = mysql_result($result,$i,"quote"); $points = mysql_result($result,$i,"points"); echo " <p class=\"qt\"> Quote: $id | Points: $points<br> $quote </p>"; }; Må jeg hente ut dataene på en annen måte? Jeg er som sagt ikke veldig kjent i php ennå, så alle forslag er velkomne
MC2 Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 tror dette hjelper: http://no2.php.net/manual/en/function.htmlspecialchars.php
gather Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 kan jo være greit å ta med hvorfor det blir sånt. Det er fordi browseren tror det er en tag. dette kan du løse ved å bytte ut < og > med < og sånt... noe som funksjonen MC2 nevnte ... bare for å ha det sagt i tilefellet du ikke fatta hvorfor du skulle bruke den funksjonen.
niXmaster Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 Fikk løst det nå, takker Eneste måte jeg fikk løst det med linjeskift var å bruke <pre>, men det funker nå ihvertfall.
niXmaster Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 Takker igjen Da funker alt fint uten noen stygge løsninger på ting.
PureChaos Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 htmlentities fungerer også. Personlig liker jeg det bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå