Gå til innhold

Ny-pc til ca 12000kr.Uten skjerm og mus/tastatur


Anbefalte innlegg

Hei.. har tenkt til og kjøpe meg ny pc men er litt usikker på hva som passert til hva.. har et oppsett fra komplett.no her.. tar gjerne imot endringer..

 

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

 

 

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

 

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

 

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

 

XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 485Mhz/1.1GHz, Retail

 

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Endret av anki91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, with Call of Duty 2

 

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

 

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

 

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

 

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

 

 

NEC DVD-brenner ND-4551A IDE Silver OEM, Dual, Ram, LabelFlash

 

Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail

 

 

Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

 

 

Total Sum 12795 kr

 

+ Skjerm

 

er dette oppsettet bedre??

Lenke til kommentar
Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, with Call of Duty 2

 

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

 

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

 

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

 

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

 

 

NEC DVD-brenner ND-4551A IDE Silver OEM, Dual, Ram, LabelFlash

 

Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail

         

 

Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

 

 

Total Sum 12795 kr

 

+ Skjerm

 

er dette oppsettet bedre??

5442396[/snapback]

 

 

 

 

Bra oppsett ja, men vurder en Hitachi T7K250 da disse er de kjappeste s-ata diskene på markedet,kun forbigått av Raptoren i noen tilfeller. Ville kanskje gått for noe bedre rambrikker og, da du skal bruke såpass mye penger på bra datautstyr

Lenke til kommentar

Disken til Samsung er jo blant de roligste på markedet da :) Selv om diskene til Hitachi er raske, stoler jeg ikke helt på dem ennå..er vel pga. en haug skakkjørte 60GXP og 75GXP-disker fra IBM. Og fremdeles ligner Hitachis disker fryktelig på IBM sine..menmen.

Lenke til kommentar
ps.. ikke gå for sli når du kun bruker et kort.... det vil utvikle mer varme en det som det kan være..

5442691[/snapback]

 

Hva mener du? Hvis det er hovedkortet du sikter til, tviler jeg på om et som er tilrettelagt for SLI bruker særlig mer strøm enn et som er basert på NF4 Ultra. Dessuten har AN32-SLI Deluxe heat pipe-kjøling av brikkesettet, noe som gir lavere lydnivå.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Disken til Samsung er jo blant de roligste på markedet da :) Selv om diskene til Hitachi er raske, stoler jeg ikke helt på dem ennå..er vel pga. en haug skakkjørte 60GXP og 75GXP-disker fra IBM. Og fremdeles ligner Hitachis disker fryktelig på IBM sine..menmen.

5442632[/snapback]

 

Jepp de ligner fryktelig på 'Deathstar' serien fra IBM. Jeg ville holde meg langt unna alt som ligner på disse.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke dette er noe tilfelle lengre per idag, du kan jo feks lese litt om diskene her:

 

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

 

Og her kan du lese om Hitachien fra en av verdens største sider som baserer seg på masselagring og hardisker

 

http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html

 

Tror nok Hitachi diskene er på toppen når det gjelder det meste per idag.

Lenke til kommentar

Vel, tror fortsatt ingen av disse har testet diskene over tid. Selv om jeg var svært fornøyd med diskene i starten, tok det ikke lang tid før de bukket under. Uansett, med så mange gode disker å velge blandt, ville jeg ikke anbefalt noen å satse på disker med en såpass negativ arv. Men det er jo opp til hver bruker :)

Lenke til kommentar

Er nå da en stor forskjell ifra Ibm's gamle disker og Hitachi's nyere disker, og tror nok folka hos storagereview vet såpass hva dem snakker om når dem anbefaler disse diskene vil jeg nå tro. Feilprosent marginen blant 7K250 serien er også blant dem laveste av ALLE 7200rpm diskene på markedet

 

quote ifra SR: According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Hitachi Deskstar 7K250 's predecessor ( IBM Deskstar 180GXP ) is more reliable than 87% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Nå er da disken forholdsvis ny også da, så muligheten for å se stabilitet over lengre tid er utilgjengelig. Vet at storagereview er en seriøs aktør, men når jeg kjøpte min første 75-og60GXP-disker, ble disse også roset opp i skyene...helt til alle begynnte å klikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...