4588pkdkrikue5c Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Heisann, var inne og så på TV idag, da jeg plutselig kom over siden Lyse TV Services - Apache / Tomcat .. Vil dette kunne "hjelpe" oss på noen måte vedrørende å se på LyseTV i VLC, eller eventuelt legge ut din TV kanal ( strem i vlc) ? Noen som generelt sett får til å se på TV i VLC? Ikke for å snylte på Lyse, men jeg skulle likt å se på TV på pcèn fremfor på den treige Kreatel boksen, jeg ikke har mer enn en av.
Patz Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Kommer ikke inn på den linken. Jeg få jo da sett TV i VLC, men har ikke Lyse.
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Kan vi ikke være en stor gjeng som slår oss sammen og spør om ikke Lyse kan lansere en programvareløsning slik at en kan se tv på pc'en? Jeg er villig til å betale litt for en slik programvare der jeg helt lovlig kan få tvsignalene inn på pcen. I forbindelse med en artikkel på datafil.net sendte jeg en mail til Lyse om hva de tenker om HTPC osv, men fikk ikke svar... Test av Lyse Bredbånd
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg er med jeg! Hva om vi startet opp ett nettsted hvor alle som ønsker å bli med, legger inn sitt navn? Eller iallefall ett eller annet sted... Har postet noe om dette før trodde jeg, men hvis det er mulig å samle en gjeng, er jeg med! Endret 18. januar 2006 av steffenz
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Ja et nettsted er en god idé, tenker du som et uoffisiellt support sted for Lyse, en underskriftskampanje for en programvareløsning, eller et generelt nettsted for lysebrukere? Jeg er med på det meste!
Gjest Slettet+971234 Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 er enig, det er mange muligheter med lyse`s fibernet
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Det er kanskje mest naturlig å begynne med å lage et nettsted der vi samler all informasjon ang Lyse sitt bredbånd som er publisert rundt forbi. Slik at folk som lurer kommer innom der for å finne svaret de søker Videre bør vi ha som et klart mål å øve et lite press på utvikling videre i produktet vi betaler for ...
melsom Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Har registrert et domene til formålet. Domene + Forum er oppe i morgen. Jeg publiserer url i denne tråden når alt er oppe som det skal.
moccah Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Ikke for å ødelegge forhåpninger, men jeg tror lyse ikke vil komme med software som gjør at en kan se TV standalone via PC (uten STB). Dette er for det første pga. at software som ligger i dekoder inneholder krypteringsnøkler for alle kanalene, dvs at en da får inn alle kanalene dersom man har stream-adressen til dem. For den andre så har ikke lyse resurser nok til å lage et slikt software. Litt info om Kreatel boksen: Denne boksen kjører linux, og har diverse software som er ferdig laget slik at den kan brukes "out of the box". En kan i tillegg utvikle denne softwaren slik at en kan skreddersy TV portaler og rettigheter til kanaler o.l. Det jeg tror hadde vært en idè var å finne ut hvilken software som ligger inni STB`en, evt klare å reverse engineere denne slik at en kan få TV kanaler rett på PC`en. Enda en grunn til at lyse ikke kommer til å lage en slik løsning til HTPC er pga at brukeren lettere kan "dele" TV signalene med andre... Lyse har en avtale med forskjellige TV selskaper, og har ikke lov til å dele ut kanaler til privatkunder, som igjen kan dele disse videre...
melsom Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 (endret) Da har jeg satt opp et hjelpeforum for lysekunder Det er å finne her: http://www.lyseforum.net/ Dersom du har forslag til endringer, nye forum o.l. ta kontakt! Noen vil kanskje ha problemer med å nå forumet. Dette er fordi at domenet ble registrert for ikke så veldig lenge siden ;-) Spread the word! Endret 18. januar 2006 av melsom
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Ikke for å ødelegge forhåpninger, men jeg tror lyse ikke vil komme med software som gjør at en kan se TV standalone via PC (uten STB). Dette er for det første pga. at software som ligger i dekoder inneholder krypteringsnøkler for alle kanalene, dvs at en da får inn alle kanalene dersom man har stream-adressen til dem. For den andre så har ikke lyse resurser nok til å lage et slikt software. Jeg er enig i deg. Lyse har nok ikke ressurser selv til å utvikle slik programvare, men det kan være at de kan formidle våre synspunkter til folk som har ressurser? Enda en grunn til at lyse ikke kommer til å lage en slik løsning til HTPC er pga at brukeren lettere kan "dele" TV signalene med andre... Lyse har en avtale med forskjellige TV selskaper, og har ikke lov til å dele ut kanaler til privatkunder, som igjen kan dele disse videre... Korrekt. Det er et problem med rettighetene. Men det bør vel være mulig å utvikle noe her på samme måte som man har gjort med nedlasting/kjøp av mp3 fra nettet? Slik at det blir vanskeligere/ulovlig for kundene å streame tvkanalene ut fra lokalnettet? Anyway, vi fortsetter diskusjonen på Lyseforum.net
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 Kjempeflott med nytt nettsted .. Kommer ikke inn enda, but time will show.. Hvem sier at Lyse skal lage programvaren?
moccah Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Kjempeflott med nytt nettsted .. Kommer ikke inn enda, but time will show..Hvem sier at Lyse skal lage programvaren? 5461745[/snapback] Hehe, siden ingen har klart å finne ut hvilken software, eller hvikle kryptering som brukes så må det jo være Lyse som skal lage SW. Du tar liksom ikke bare å skrur opp hele STB og river ut innmaten for å finne det heller...
melsom Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Kjempeflott med nytt nettsted .. Kommer ikke inn enda, but time will show..Hvem sier at Lyse skal lage programvaren? 5461745[/snapback] Hehe, siden ingen har klart å finne ut hvilken software, eller hvikle kryptering som brukes så må det jo være Lyse som skal lage SW. Du tar liksom ikke bare å skrur opp hele STB og river ut innmaten for å finne det heller... 5462890[/snapback] Hvorfor ikke?
moccah Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Kjempeflott med nytt nettsted .. Kommer ikke inn enda, but time will show..Hvem sier at Lyse skal lage programvaren? 5461745[/snapback] Hehe, siden ingen har klart å finne ut hvilken software, eller hvikle kryptering som brukes så må det jo være Lyse som skal lage SW. Du tar liksom ikke bare å skrur opp hele STB og river ut innmaten for å finne det heller... 5462890[/snapback] Hvorfor ikke? 5463258[/snapback] Hehe, om du skrur opp STB, så vil du få et helvete med Lyse Men om du klarer å gjøre det uten at dem merker det så er det jo bare å gå for det
melsom Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Hehe, om du skrur opp STB, så vil du få et helvete med Lyse Men om du klarer å gjøre det uten at dem merker det så er det jo bare å gå for det 5463753[/snapback] Oh.. *skru sammen igjen..*
moccah Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Hehe, om du skrur opp STB, så vil du få et helvete med Lyse Men om du klarer å gjøre det uten at dem merker det så er det jo bare å gå for det 5463753[/snapback] Oh.. *skru sammen igjen..* 5464200[/snapback] heheh
Fryktlaus Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hehe, om du skrur opp STB, så vil du få et helvete med Lyse Men om du klarer å gjøre det uten at dem merker det så er det jo bare å gå for det 5463753[/snapback] Oh.. *skru sammen igjen..* 5464200[/snapback] heheh 5464538[/snapback] Der er en USB-port på boksen min. Kansje den kan vere til hjelp. Elles kan jo kansje søking på Kreatel vere til nytte for å kunne gå inn på boksen og "hente ut informasjonen" som man trenger for å kunne ta inn kanalene. PS du slipper NRK-lisens om man har Lyse. Bare ta ut tuneren av TV-en og meld ifra til NRK. (Funka fint da NRK ringte meg idag).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå