darne Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Hei, jeg har noen problemer jeg ikke får løst, kan noen være så snill å hjelpe meg? Mitt oppsett er følgende: HK: Asus A8N-E, NForce 4 Ultra CPU: AMD 64 3700+ Skjermk: Gainward Geforce 6200 Turbocache, Ultra/1460PCX, TV/DVI, 128MB PowerS: Nexus NX-4090 - 400W Ram: Veritech pc 3200, 400Mhz 512MB x 2 CD/DVD: Nec 3540 Dual OS: MCE Problemet er at Pc'n er helt ny, får ikke skjermbilde i det hele tatt! Har prøvd å slette/cleare CMOS, og holdt nede DEL under oppstart igjen.. PRøvd med 4 forskjellige Ram brikker, montert i henhold til oppsett. (riktige porter :-)) Har prøvd med ett gammelt pci skjermkort, heller ingen bilde da.. Piper ikke i høyttaleren, men hører ett lite "klikk" når powerknappen trykkes inn, en indikasjon på at det skjer noe der ihvertfall. Lampen lyser grønt, og alle viftene starter opp. Har vært ute med CPU og sjekket også uten den i, men fortsatt like dødt... Dette skjønner jeg ikke noe av... (Dette er HK nr.2, det andre gikk i retur) Håper noen kan hjelpe meg med dette, isåfall tusen takk. Har nå løst problemet, CPU satt ikke skikkelig i ;-) Må jo trykke denne ned litt før låsingen/spaken settes ned mot HK igjen.... haha. Utrolig at dette ikke ble sjekket tidligere, jaja man lærer jo for hver dag som går... Endret 15. januar 2006 av darne
Brusfantomet Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 prøv med bare en brikke i, og prøv det i alle portene. Har bygd en pc med samme hk og den hadde samme problemet, bare at der foekom det sporadisk. Det kan også være at det er en kombinasjon av det jeg nevente over og at hket ikke liger grafikkortet ditt (muligens fordi det bruker rammen som grafikk minne). Men, hvorfor har du NF 4 Ultra, 3700+ og et 6200 TC ?, grafikk kortet ditt står liksom ikke i stil med resten av systemet. Tror foesten denne skulle vært posta Her
darne Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 prøv med bare en brikke i, og prøv det i alle portene. Har bygd en pc med samme hk og den hadde samme problemet, bare at der foekom det sporadisk. Det kan også være at det er en kombinasjon av det jeg nevente over og at hket ikke liger grafikkortet ditt (muligens fordi det bruker rammen som grafikk minne). Men, hvorfor har du NF 4 Ultra, 3700+ og et 6200 TC ?, grafikk kortet ditt står liksom ikke i stil med resten av systemet. Tror foesten denne skulle vært posta Her 5438690[/snapback] Takk for det. Er ikke ute etter en spill PC, men en pc som skal jobbe med programmer stort sett, samt MCE :-)
halnes1 Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 har nok skjønt at spille pc er det ikke jeg har et 6200 256MB som jeg bruker på TV altså en HTPC men litt usikker på hva ditt problem er må tenke litt på den sikkert en enkel løsning men får se om eg finner ut av det eller noen andre
vitamin2 Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Prøv et annet skjermkort. Så eliminerer du ihvertfall en feilkilde. Når du startet opp pc'en med et bedre skjermkort så flash biosen til siste versjon. Kanskje nye drivere fikser problemet før du prøver igjen.
darne Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Prøv et annet skjermkort. Så eliminerer du ihvertfall en feilkilde.Når du startet opp pc'en med et bedre skjermkort så flash biosen til siste versjon. Kanskje nye drivere fikser problemet før du prøver igjen. 5440114[/snapback] Har som sagt et gmlt PCI kort, men er jo usikker på om dette virker. Vil maskina klare å flashe biosen ev. via CD/DVD brenneren hvis denne er koblet til og nye drivere er på cd da? Har jo denne maskina, men den har bare agp porter og PCI... skal prøve pci kortet i denne maskina, håper det går bra da... Kan pci-ex kortet testes i en pci port da? javascript:emoticon('') Tusen takk for hjelpen så langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå