Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot? Passord glemt


Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt meg ny Dell Inspiron 9300, en kjenning la inn et passord helt i oppstarten, dette må legges inn rett etter en har skrud på pcen. Jeg har selvfølgelig glemt det passordet og får ikke tak i min gode venn som er Offshore :dribble:

Kan noen hjelpe, skal på et seminar i morgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje mykje peiling på dette, men fant ved eit google søk dette som virker som omtrent det du leiter etter. Men eg vil iallefall ikkje oppna pcen for å resette biosen, siden det visstnok er anderleides på laptop'er:

BIOS passwords in most laptops are stored in a special chip on the motherboard and the only way to bypass this password is to replace this laptop security chip. Laptop BIOS passwords cannot be bypassed or reset by removing or shorting the CMOS battery. Further, doing this may cause other system errors and complicate the recovery or your system.

 

Ellers kan du søke på google, fant ganske mangen linker. Håper du får det til :thumbup:

Lenke til kommentar
Enkelt og greit, Ta inn og ut BIOS batteriet.

 

Ta det ut, vent ca 3 min. sett det innigjen og det skal funke.

 

Det gjorde iallefall jeg.

5431753[/snapback]

Ein liten quote fra meg lenger oppe

Laptop BIOS passwords cannot be bypassed or reset by removing or shorting the CMOS battery.
Inspiron 9300 er ein laptop(veit dette siden eg har ein 9100), ellers hadde forslaget ditt vert heilt greit.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått ordnet dette :thumbup:

For det 1st. det hjelper ikke å ta ut batteriet på Inspiron 9300, sikkerhetssystemet har en back up for dette. Andre løsninger publisert på nettet har heller ikke hjulpet.

 

Jeg tok kontakt med Dell support, der måtte jeg sende inn flere dokumentasjoner på at jeg er jeg, og at jeg er rettmessig eier av maskinen (enkelt da jeg nettopp hadde kjøpt den), etter dette måtte Dell Norge sende en forespørsel til USA for og kunne åpne den. Dette ble gjort med en kode via support, nå er alle passord fjernet og laptopen startet opp :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...