Gå til innhold

RAW format og Canon PowerShot S60


Anbefalte innlegg

Kjøpte et PowerShot S60 for noe over et år siden. Fikk beskjed om at dette kameraet støttet RAW format. Hittil har jeg kun beyttet jpg grunnet lite minne. Har nå stort minne kort og skulle eksprimentere med RAW, men finner det ikke i menyen? Er det en spesiell setting? Noen som kan hjelpe meg?

 

Problemet er at jeg ønsker høyest mulig kvalitet, slik at jeg kan gjøre noe finpuss på bildene i Photoshop. Siden PS også støtter RAW vil vel det være det lureste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte et PowerShot S60 for noe over et år siden. Fikk beskjed om at dette kameraet støttet RAW format. Hittil har jeg kun beyttet jpg grunnet lite minne. Har nå stort minne kort og skulle eksprimentere med RAW, men finner det ikke i menyen? Er det en spesiell setting? Noen som kan hjelpe meg?

 

Problemet er at jeg ønsker høyest mulig kvalitet, slik at jeg kan gjøre noe finpuss på bildene i Photoshop. Siden PS også støtter RAW vil vel det være det lureste?

5422409[/snapback]

 

Sjekk at kameraet ikke står på grønn auto, da er ikke RAW mulig. Du må i stedet bruke f.eks. P.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...