juul Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nettverk: Trådløsrouter - Pc - Kabel fra pc til xbox360 Har aktivert deling av internett. Må jeg legge inn mac adressa til xbox'n på routeren eller holder det bare med mac adressa til trådløsadapteret på pc? På forhånd, takk!
joebush Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Siden du bruker Internettdeling fra din maskin er din maskin gateway for Xbox'en. Ingenting må gjøres på ruteren.
juul Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 OK, takker! Da må jeg fortsette å feilsøke, får ikke koblet til Live. Men har kontakt med pc'n.
joebush Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Har du husket å aktivere ICS på nettverkskortet som er koblet til Xbox? For å være ærlig er det mye lettere å koblet xbox direkte til en switch-port. Du sier du har en trådløs ruter, og disse har som regel en 4-ports switch. Kobler du til den så skal du nok komme deg på nett med en gang.
juul Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Problemet er at routeren står til husverten, jeg leier sokkelleilighet. Så jeg må bruke internett deling. Trodde deling av internett måtte være aktivert på internett tilkoblingen og ikke ethernet kortet jeg. Er vel bare mulig og aktivere en tilkobling med deling?
joebush Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Ja, kun en kobling kan ha ICS aktivert. Er plutselig usikker på hvilken det skal være. :| Står det i informasjonen som er gitt i Wizard'en? Husk også at den kun fungerer hvis det gitte kort får adressen 192.168.0.1 hvis jeg husker riktig. Dersom denne adresse passer i skopen til andre segmentet (andre kortet) kan dette forårsake problemer. Endret 11. januar 2006 av joebush
Trøtt Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Du velger "del denne internetttilgangen" på Trådløskortet, da skal det andre nettkortet få 192.168.0.1 som standard. Husk å bruke krysset kabel fra maskin til XBOX (iaffal dersom NIC i PC ikke er auto"kobla") -vet ikke, men jeg regner med det blir problem dersom trådløs-nettet også bruker 192.168.0.* edit: ok, du har kontakt med PC ja... hmm... Endret 11. januar 2006 av Trøtt
juul Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 (endret) Skal jeg sette xboxen til å ta imot ip automatisk eller skal jeg legge inn manuelt, i tilfelle manuelt bruker jeg pc'n min som gateway eller routeren? Endret 11. januar 2006 av juul
Trøtt Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Da må du bruke PC'en som gateway, kan også sette inn den som DNS, men bruk gjerne også den fra din ISP (du kan finne de ved å gå inn på ISP'ens sider dersom du ikke har dem ved en "ipconfig /all" i DOS-vindu)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå