Gå til innhold

Forskjellen på Sigma EF 500 Super og ST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til trådløsfunksjonaliteten mangler også ST-versjonen display bak, og med det mister du også en del kreative funksjoner og kontrollmuligheter (vel og merke kan noen av disse funksjonene trigges fra kameraet, men ikke alle).

 

Jeg tror forøvrig ikke at ST-versjonen kan brukes som slave heller, ikke IR i alle fall. mulig den er optisk slave, sigma-photo.com gir lite informasjon om ST-blitsen.

Lenke til kommentar
Super er vel også noe kraftigere enn standard. Super er like kraftig som SB-800 til nikon. Mens standard kanskje ligger i området til SB-600 uten at jeg vet dette.

5421615[/snapback]

Det er ikke korrekt. Begge Sigma-blitzene har ledetall 50 ved 105mm.

 

Sammenlignet med Nikon-blitzene:

 

Nikon SB-600 (30 ved 35 mm iso 100)

Nikon SB-800 (38 ved 35 mm iso 100)

Sigma EF 500 DG Super (50 ved 105 mm iso 100)

 

Og hvis man tar en nærmere titt på ledetall-tabellen til Sigma-blitz'ene:

 

20 ved 17 mm iso 100

30 ved 28 mm iso 100

35 ved 35 mm iso 100

40 ved 50 mm iso 100

46 ved 70 mm iso 100

48 ved 85 mm iso 100

50 ved 105 mm iso 100

 

Så har Sigma-blitz'ene ledetall 35 ved 35mm. Er greit å bruke samme verdier når man skal sammenligne dem mot hverandre. Sigma-blitzene er med andre ord mellom SB600 og SB800.

Lenke til kommentar
I tillegg til trådløsfunksjonaliteten mangler også ST-versjonen display bak, og med det mister du også en del kreative funksjoner og kontrollmuligheter (vel og merke kan noen av disse funksjonene trigges fra kameraet, men ikke alle).

 

Jeg tror forøvrig ikke at ST-versjonen kan brukes som slave heller, ikke IR i alle fall. mulig den er optisk slave, sigma-photo.com gir lite informasjon om ST-blitsen.

5420068[/snapback]

 

Jeg trodde at ST heller ikke støttet iTTL ?

 

Det var ihvertfall det jeg forsket meg frem til når jeg kjøpte Super til D70 kameraet mitt.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Om Sigma EF 500 ST på sigmaphoto.com:

 

It enables full automatic flash photography by TTL automatic flash exposure control. It now includes S-TTL flash photography for Sigma, 3-D multi-sensor balanced fill flash function and i-TTL flash photography for Nikon, E-TTL II flash photography for Canon, ADI flash photography and P-TTL flash photography for Minolta.

Så den støtter i-TTL.

Lenke til kommentar
Om Sigma EF 500 ST på sigmaphoto.com:

 

It enables full automatic flash photography by TTL automatic flash exposure control. It now includes S-TTL flash photography for Sigma, 3-D multi-sensor balanced fill flash function and i-TTL flash photography for Nikon, E-TTL II flash photography for Canon, ADI flash photography and P-TTL flash photography for Minolta.

Så den støtter i-TTL.

5421946[/snapback]

 

OKi! Takk! Da tok jeg feil der gett ;)

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...