Gå til innhold

Pris på brukt Sigma 18-50 f2.8 EX DC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har anbefaling på bruktpris på dette objektiv. 1 år gammelt, kjøpt i USA.

Får altså ikke norsk kjøpslov etc etc....

Nypris i norge ca 4200,-

 

Hva vil være bruktpris om objektivet er kjøpt i Norge hos norsk seriøs leverandør?

 

Anyone?

5417361[/snapback]

Riktig pris er den som noen vil betale for objektivet. Du kan annonsere den og begynne på f.eks 3500 kr, og så jekke deg nedover til du får napp. Iallfall for meg vil norsk adresse å gå til være en god del verdt, så jeg vil nok strekke meg noen hundrelapper for det. Fordi en kjøper ikke kan vite akkurat hva som har skjedd med objektivet, må en regne med ganske brått verdifall første året. Kjøper tar en betydelig risiko, særlig hvis det ikke er noen effektiv garanti, og vil naturlig nok ha premie for det.

 

Hvis du kan vise tester som på en noenlunde etterprøvbar måte dokumenterer den optiske kvaliteten, vil kanskje noen være villige til å betale mer. Sigma-objektiver har hatt relativt store kvalitetsvariasjoner mellom eksemplarene, også i EX-kvallitet, men jeg veit ikke hvordan denne modellen ligger an sånn sett.

Endret av capricorny
Lenke til kommentar

Tror Canon-leiren er mer skeptisk til Sigma enn de andre leirene, og det kan ha noe å si for prisen hvilken fatning den har. Kanskje en tynn teori, men det kan tenkes at Nikon/KM/Pentax-brukere er villigere til å betale mer siden tjansen for at noe er galt er mindre. Enkelte hevder jo at de har fokusproblemer med sine Eos'er med Sigma. Jeg har ikke slike problemer, forøvrig, og jeg har lillebroren på min Eos.

 

Edit: Et år gml uten garanti. Ville ikke betalt mye mer enn 2500,- selv.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...