Gå til innhold

ny laptop for max 11000,- med bra skjermkort


Anbefalte innlegg

hei, jeg vurderer å bestille meg en laptop fra whitebox.no .

jeg skal ikke gi mere enn toppen 11000 for den, og jeg har sett på forskjellige oppsett på de forskjellige maskinene de har inne nå.

 

er det noen av dere som har kjøpt en maskin derifra nylig å testet den?

er litt usikker på om jeg skal gå for en maskin med go 6600 kort eller ati x600 kort.

 

jeg trenger erfaringer fra dere som har maskiner derifra. :hmm:

 

mvh vegard.

 

edit. skal ha en god widescreen skjerm på 15,4 tommer, 1024mb ram, skjermkort med dedikert minne, cpu i overkant av 1,7ghz, hardisken trengs ikke være mer enn 40gb og hvis d ikke blir for dyrt ett tv inn kort...

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:thumbup: BRA GREIER

5415965[/snapback]

 

Vet ikke hvor nilsmol tar meningene sine fra, men mye jeg har hørt om Whitebox har vært negativt... Bortsett fra Prisen, som som regel er veldig god.

 

Forøvrig er det vel også sånn at de som er fornøyd med kjøpene sine ikke har samme tendensen til å hoppe inn på nærmeste forum og klage på det. Hvis man er misfornøyd derimot :\

 

Sånn jeg ser det er Whitebox omtrent som NextGenTel.. Selger produkter som er Rimelige og fine når de virker, men når de ikke gjør det har du ett desto større problem med kundeservice.

Lenke til kommentar

det må da vel være noen inne på forumet som kan si litt om hvordan de forskjellige maskinene fungerer med spill?

x600 eller go 6600? hva er best? og hvorfor.. ellers så ser jo maskinene helt greie ut.

når det gjelder butikken er det bare viktigst å få produktet hjem, og at det fungerer.og selvsagt at så lenge jeg har garanti på maskinen kan jeg sende den inn på rep..

utenom garanti tiden kommer jeg til å benytte meg av en kompis som lever av å fikse laptoper.når garanti tiden er ute altså.. om 2 år hvis jeg ikke tar feil.

 

mvh vegard

Lenke til kommentar

hehe ja ;)

velg dine venner med omhu :D

neida.. jeg må jo sikkert betale for en eventuell reparasjon av han, men jeg skal jo selvsagt ha den til nissepris hehe

 

edit: siden go 6600 er dobbelt så bra som x600 ser det ut som den billigste maskinen blir Whitebox CL1559

den hadde go 6600 men da får jeg klare meg uten widescreen.. :cry:

 

googlet whitebox å fant to tester fra 2004 og 2005 .. så ut som de leverer kvalitet ifølge dinside.test 1

test 2

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar

Etter en prat med Pål på Whitebox fikk jeg vite at CL65 har bedre kvalitet enn CL1559. Så selv om du antakeligvis får et bedre skjermkort, vil du få en mer stabil maskin ved kjøp av CL65. Det ryktes også at det vil komme en oppgradering av CL65 (altså en ny modell) etterhvert, som vil støtte bedre skjermkort. Dette har jeg også fra Pål, men det var vanskelig å si når den skulle komme. Altså er det kanskje ikke noe å satse på. Ellers kan i alle fall jeg gå god for Whitebox - har egentlig bare gode opplevelser derifra.

Lenke til kommentar

Jeg har en pc fra whitebox, har hatt endel problemer med den. Når det gjelder kundeservice hos whitebox har jeg bare kjempepositive erfaringer, har aldri ventet lenge på å komme gjennom, og det har aldri vært noe problem med reperasjoner, annet en at dem ikke har klart å fikse laptopen min på to forsøk nå. (sender den inn for tredje gang i dag)

Lenke til kommentar

tror nok at det blir whitebox jeg kommer til å bestille fra ganske snart..

mulig kjøpet blir satt tilbake en mnd.. så får håpe at de får den nye modellen eller flere ut på nett i den tiden.

har sett på cl65 flere ganger, men leste om x600 kortet. var en som hadde trøbbel med grafikken i spill med at skjermen hengte seg, så får håpe at muliheten for å sette inn ett bedre kort kommer snart. :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøpe bærbar fra whitebox for ca 1 år siden. Etter 2 uker hadde jeg ikke fått noe respons bortsett fra en e-mail som sa at orderen var registrert så jeg tok kontakt med dem. Dette viste seg å være veldig vanskelig, men etter noen dager klarte jeg å få kontakt med noen og de sa at siden jeg ventet så lenge skulle jeg få avslag i prisen og de skulle sende den snarest. Etter 3uker til hadde det fremdeles ikke sjedd noe så jeg valgte å kanselere hele orderen og bestille et annet sted.

 

Min erfaring med whitebox er at det er billig, men kundeservicen og leveringstida er elendig. Hvis du skal kjøpe fra dem bør du i allefall være klar over at det kan ta lang tid, hvis de ikke har forbedret seg mye på ett år.

Lenke til kommentar
var innom netshop å fant ett godt tilbud på en maskin der..eller?

netshop

Netshop 1557GLS-128 Kampanje 1,7GHz/512MB/ 60GB/DVD/15"/W-LAN heter d tilbudet..

 

med dette oppsettet : netshop.jpg

 

kommer denne maskinen til å takle spill?

 

edit:Skjermkort: ATI 9700 128MB

5422301[/snapback]

 

Jeg har en 1557GLS - men noenlunde samme spec som den du har satt opp.

Bruker den en del til spill - men ikke med så veldig høye instillinger for de nyeste spillene. Viss du kan finne en maskin med 6600 skjermkort - så annbefales det. Det kortet er en god del bedre enn ATI's 9700.

Ellers er jeg veldig fornøyd med denne maskinen. Byggekvaliteten er ikke den beste - maskinen gir litt plastikkføselse, men den har bra ytelse.

Skjekk den store 1557 tråden for mer info om denne maskinen.

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Her får du hva du spør etter (bra skjermkort og ikke over 11.000 NOK): http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60839

 

Edit: Så ikke editen din før nå. Å få en PC til 11.000 NOK med de kravene inne er ikke lett. Da tenker jeg fra et firma som er seriøst og driver med noe som kalles bra service og support. Hadde jeg vært deg hadde jeg spart 1000 NOK til og kjøpt denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58126

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...