Gå til innhold

Asus A6JA vs ASUS M6VA


alopheim

Anbefalte innlegg

Hei! Håper på noen innspill her da det ser ut til at det blir en av de to overnevnte maskinene.

M6VA'en (WXGA) er jo en maskin som har blitt testet ut et halvt års tid, og som har fått meget gode kritikker.

Derimot så virker jo også A6JA meget bra med gode specs.

 

Det som bekymrer meg litt er hvordan støynivået blir.

Noen innnspill dette mtp de specsene som er?

 

Andre "ulemper" med A6JA kontra M6VA er jo at den ikke har carbon chassi og dermed gjerne ikke den stivheten og robustheten.

 

Jeg kan egentlig leve med dette, hvertfall når A6JA har såpass bra specs som den har..

Prismessig er M6VA'en en tusenlapp dyrere, uten at dette har noe særlig å si.

 

Hva tror dere som allerede har M6VA ??

 

Jeg reiser utenlands i 3 mnd i midten av feb, og må innen den tid ha meg en bærbar. Dvs at jeg ikke får tid til å vente på så mange kritikker/tester av A6JA før jeg kjøper den.

 

M6VA er jo et trygt og bra kjøp, men A6JA med DVI utgang og de specsene er jo meget fristende.. Der har dere dillemmaet mitt i et nøtteskall... :D

 

Håper dere kan komme med noen fornuftige kommentarer her..

 

Linker til de to ulike maskinene:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316495&cks=PRL (A6JA)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314369&cks=PRL (M6VA)

 

Mvh

 

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på hvor viktig spesifikasjonene er for deg. Jeg var i akkuratt den samme situasjonen som deg, men endte opp med å gå for en W1Vc fordi M6Va med WSXGA+ ikke kom inn på lager. Nå som jeg sitter og skriver på den er jeg strålende fornøyd :thumbup: . M6Va (og w1vc for min del) har en bedre konstruksjon, så hvis det teller for deg hadde jeg tatt det med når du veier de to opp mot hverandre.

 

(må legge til at det at A6ja ikke kom med wsxga+ gjorde også at jeg så bort fra den)

Endret av Federisco
Lenke til kommentar
Det kommer vel an på hvor viktig spesifikasjonene er for deg. Jeg var i akkuratt den samme situasjonen som deg, men endte opp med å gå for en W1Vc fordi M6Va med WSXGA+ ikke kom inn på lager. Nå som jeg sitter og skriver på den er jeg strålende fornøyd  :thumbup: . M6Va (og w1vc for min del) har en bedre konstruksjon, så hvis det teller for deg hadde jeg tatt det med når du veier de to opp mot hverandre.

 

(må legge til at det at A6ja ikke kom med wsxga+ gjorde også at jeg så bort fra den)

5416062[/snapback]

 

 

Takker for tilbakemelding.

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøre oppløsning høyere enn 1280x så det vil ikke være noe problem. Vil selvfølgelig ha en skjerm som er god og klar å se på i 1280, men det er vel begge to..

 

Mvh

Lenke til kommentar

M6Va

 

X700

PM Centrino

Carbon alloy

2.6kg

over 5 tima bat tid

Multibay

 

A6Ja

X1600

PM Duo

Plast

2 tima bat (fransk test)

 

Vist specs er viktigast, mest mulig krefter for penge så velger du A6ja, vist portabilitet, bat tid. samt byggekvalitet er viktigest så velger du M6-en.

 

Håper dette hjelper med valget ditt :)

Lenke til kommentar
M6Va

 

X700

PM Centrino

Carbon alloy

2.6kg

over 5 tima bat tid

Multibay

 

A6Ja

X1600

PM Duo

Plast

2 tima bat (fransk test)

 

Vist specs er viktigast, mest mulig krefter for penge så velger du A6ja, vist portabilitet, bat tid. samt byggekvalitet er viktigest så velger du M6-en.

 

Håper dette hjelper med valget ditt :)

5416296[/snapback]

 

Takk for svar!

 

Grei oppsummering!

 

Er det noen som helst mulighet for å få DVI utgang på M6Va'en .. (Ekstrautstyr ?)

Hva er multibay btw?

 

Trodde A6Ja hadde 5 timer batteritid jeg... :hmm:

Lenke til kommentar
Trodde A6Ja hadde 5 timer batteritid jeg...  :hmm:

5417516[/snapback]

 

Håper du har rett i at A6Ja har 5 timer batteritid. A6J i testen er ikke helt den samme som A6Ja. Maskina i testen har 2GHz prosessor og 1GB RAM, A6Ja har 1,67GHZ prosessor og 512MB RAM. Ellers er de like tror jeg. Det er litt at de forskjellene skalforårsake så stor forskjell på batteritiden , men likevel.. jeg håper absolutt du har rett. Hvor har du tallet fra forresten?

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar
Trodde A6Ja hadde 5 timer batteritid jeg...  :hmm:

5417516[/snapback]

 

Håper du har rett i at A6Ja har 5 timer batteritid. A6J i testen er ikke helt den samme som A6Ja. Maskina i testen har 2GHz prosessor og 1GB RAM, A6Ja har 1,67GHZ prosessor og 512MB RAM. Ellers er de like tror jeg. Det er litt at de forskjellene skalforårsake så stor forskjell på batteritiden , men likevel.. jeg håper absolutt du har rett. Hvor har du tallet fra forresten?

5417623[/snapback]

 

Sitter å leser den franske testen nå.. Synes og det virker litt for godt til å være sant med 5 timer. Mulig jeg roter. Husker ikke hvor jeg leste det.. Skal gi deg en lyd hvis jeg kommer på det!

 

Etter å ha lest den franske testen så er det jo helt klart at batteritid ned mot 2 timer er for dårlig. Selv med et 9 cellers batteri vil man nok ikke klare over 3 timer.. (?)

Når det gjelder Dual Core så er det absolutt bra i mange sammenhenger, men som man ser av den testen scorer den ikke fullt så bra i spill.

 

Er lokkende med en helt ny fresh bærbar som er proppet med ny teknologi og gadgets, men begynner vel muligens å helle litt mer mot M6Va i stedet.

Kanskje det er smart å vente til Dual Core har vært på markedet en stund og produsentene har kommet med nye smartere løsninger....

Endret av alopheim
Lenke til kommentar

Nei det er j¤#!! irriterendes at det ikkje er DVI på den, eg har i hvertfall ikkje funnet noko løysing for å koble på dvi kontakt. (ikkje at eg har leit hardt heller)

 

Multibay betyr at DVD-brennaren er modul basert, dvs at du kan ta den ut (spare vekt, bat) men også bytte den ut med batteri nr to (over 8 timer drift tid), sette inn ekstra HD osv osv

 

Når det gjelder Duo og speling så må spele ha støtte dobbelkjerne funksjonalitet for å kunne utnytte den ekstra kjernen, eller så vil det ikkje vere noko effekt med duoen.

Endret av adis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...