Richard87 Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har et progblem med et tray icon keg har laget... Form_Mousemove koden blir ikke kalt nar jeg trykker pa ikonet... her e koden min: Public Sub TrayShow(ByVal bShow As Boolean) Dim IconData As NOTIFYICONDATA 'Velger bildet som skal vises og tekst With IconData .cbSize = Len(IconData) .hIcon = frmMain.Picture1.Picture.Handle .hWnd = frmMain.hWnd .szTip = "VB SOCK5 Server" & Chr(0) .uCallbackMessage = WM_MOUSEMOVE .uFlags = NIF_ICON Or NIF_TIP Or NIF_MESSAGE .uID = vbNull End With If bShow Then Shell_NotifyIcon NIM_ADD, IconData Else Shell_NotifyIcon NIM_DELETE, IconData End If End Sub og MouseMove: Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, y As Single) Dim msg As Long msg = X / Screen.TwipsPerPixelX Select Case msg Case WM_LBUTTONDBLCLK: Debug.Print "WM_LBUTTONDBLCLK" If Me.Visible = True Then Me.Hide Else Me.Show End If Case WM_RBUTTONDOWN: Me.PopupMenu mnuInfo_Top, , , , mnuShow: Debug.Print "WM_RBUTTONDOWN" End Select Debug.Print msg, WM_RBUTTONDOWN, WM_LBUTTONDBLCLK End Sub Formen min har scalemode = vbTwips...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå