Gå til innhold

Tips til tuning av CoD2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og koser meg med Call of Duty 2 som jeg fikk til jul. Men sliter litt med å få det til å kjøre med et akseptabelt antall bilder per sekund. Systemet mitt er i signaturen under. Innstillingene jeg har på nå er:

Textures: Automatic

FSAA: 2x

Texture filtering: Antristroptic

Resolution: 1920x1200 (Wide aspect 16:10)

Vsync er slått av

Optimize for SLI: Yes

World-etteerannet satt på Normal

Lyd er satt til EAX 1.

Driverprofilen er standard nvidia-profil, kun satt på SuperSampling (kostet ikke mer enn et par FPS).Slik som det er nå ligger FPS-en på rundt 20-30, noe som er veeelldig slitsomt i denne type spill, og flere steder går det utrolig tregt.

Det jeg lurer på er om det er noen bestemte innstillinger som jeg kan sette ned, evt hacke litt i CFG-filen til spillet, helst med MINST MULIG tap av bildekvalitet. Når Xbox360-en drar dette spillet greit unna i HD-kvalitet så bør vel 2xGTX-er i SLI kunne gjøre det samme. Og på xboxen kjører vel spillet i 60fps? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har et stort hardwareproblem spør du meg :hmm:

Kjører alt på maks i 1280 x 1024 på mitt oppsett nedenfor (dog overklokket).

FPS ligger normalt mellom 25 og 30 med bunn på ca. 20.

Skrevet

kunne du ta en bench av 3Dmark03 - å 05? Bare får og se om pc`en din er i form. Ellers krever dette spillet sykt mye.

Sitter selv med GTX 512 å har vel hoppende fra 50 og oppover. 30 i blant når det skjer mye. Dette er i 1280x10204 vsync av. Krever mye for hardwaren din dette spiller skjønner du hehe. Xbox360 er litt "kraftigere" siden den er byggd ikke helt som en pc som jeg har skjønt..

Skrevet

Virker som hovedproblemet ligger i den sovjetiske kampanjen, med all snøen og røyken. Her ligger frameraten på 20-30. mens i den britiske kampanjen ute i ørkenen har jeg glatt 30-40, og 60 innendørs.

Husker ikke helt 3dmark-scorene, men de skal være innenfor normalen. Tror det var noe sånt som 25k i 3dm03 og 12k i 3dm05.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...