Gå til innhold

73celsius på 2000+? Help til bios update


Anbefalte innlegg

Edit: LES HELE TRÅDEN først, eller ihvertfall alle postene fra meg :)*

 

Sjekka i Spedfan hva CPU tempen min var, det står 73C(celsius?) FFS!(AMD XP 2000+)

 

Info: har fortiden min gode gamle Packerd Bell fra 2001 eller 2002 inni mitt TT Xaser Tsunami, jeg har på CPuen bare det som fulgte med, En litt middels kjøleribbe, og en 3-4cm kjøler(vet ikke helt, har ikke linjal her)

 

Ellers har jeg en 120mm foran harddisen, og en 120mm bak... har ikke sidedøren på.

 

På Fan1(den eneste vifta speedfan leser av, fordi 120mm viftene er kobla rett på strømforsyningen(molex) så står det 4720 på turtallet.(RPM)

 

Det står ikke CPU temp: , men det står, Temp1: 73C

Temp2:22C

Temp3:23C

HD0:20C (har også sjekka hd temp i HDDHealth, disse 2 tallene er like!

 

Vet ikke hva Temp2 og Temp3 er, men kan nesten garantere at Temp1 er cpu, da dette virker mest fornuftig.

 

Har VIA brikkesett.

 

Utenom det, så blir ny kjøler ikke aktuelt, da jeg skal bygge ny lavbudsjetts 939 uansett : HER

Endret av themanfrom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt annet ligger stabilt på 20 grader, hdd og chip1 og chip2, som jeg ikke aner hva er...!

 

 

Bare cpu som er fuck to hell.

 

 

Jeg har tatt av kjøleren, men det sitter et gedigent støgt element der, og rett vedsiden av socketen sitter det TO store kondensatorer eller hva pokker dere kaller de, på hver sin side, så ribba er ikke enkel å få av :p

Lenke til kommentar
Ingen som vet svar på #11 ?

5412495[/snapback]

På nummer 11?

BIOS ligger i en brikke på hovedkortet hvis det er det spørsmålet du tenker på. Forsøk å legg på ny kjølepasta og remonter kjøleren. Det er antagligvis her problemet ligger. Enkelte hovedkort stopper hvis det ikke er koblet noe til CPU-fan. Du snakker hele tiden om FAN1. Hvordan er viften på CPU koblet? Hvis den ikke går mot CPU-fan forsøk å koble den der å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Okok, i oppstart ligger cpu temp på 53 grader nå, og stiger sakte, når den har stege helt opp, ligger den på ca 65-58 grader stabilt, også i cs, hdd ligger på 10 grader, og går ikke høyere enn 19! , mens chip1 og chip2 (Hovedkort og AUX sier Everest) disse ligger på 22 grader konstant!

 

Skal jeg klare å flashe bios med dette?

 

Trenger hjelp til hvordan jeg flasher bios ihvertfall, jeg har AMI bios, og hovedkort av typen : MSI MS-6511

 

 

Edit: synst det er dårlig med støtte her nå faktisk, er skuffet, til tross for 2 tråder, og en XX antall bumps, så er det ingen som gidder å svare utenom et par folk

 

Takk til Clawhammer, som gidder å svare ihvertfall, og PerB

Endret av themanfrom
Lenke til kommentar

Bare glemm dessa Bios greiene for en stund, det haster ikke, har virka i noen år nå så (Y)

 

Regner med att du har Fjernett alt støv fra Cpu-kjøleren og vifta...

Det kan hende att det har blitt en glippe mellom cpu og Kjøler, aka dårlig varmekontakt.

 

Ta den av rens kjøleren og legg på ett tynt lag med Pasta, monter...

Har du ikke pasta har garantert en i klassa, hvis du går på Skole da ?

 

Det ser ikke ut som om du har No problem med tempen i Kabinettet ellers, AMD Cpu med Org.kjøler bør ligge på +\- 40C.

Lenke til kommentar

Vel, så er det sånn at jeg ALDRI har tatt av ribba, bare vifta, og ribba er omtrent fri for støv :S

 

, Det er nok ingen i 8nd klasse som har pasta nei! Nesten ingen som vet at jeg driver med data uansett, og vil ikke ha noen antydninger om at jeg driver med det, har sett hvordan folk bli mobbet med "nerd" osv.. ikke bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...