nordvest Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 Har et problem etter at jeg satte inn et PCI USB-kort i går. Det er et usb 2.0 kort, og jeg kobler til en mp3-spiller som også er usb 2.0 kompatibel. Problemet er imidlertid at overføringen går like tregt som ved bruk av den gamle usb-porten min som er 1.1. Og når jeg sjekker i sisoft sandra så er ruktig nok mp3-spilleren koblet til med 1.1 overføringshastighet. Det merkelig er imidlertid at en Microsoft mus koblet til samme kort har en 2.0 tilkobling. Mp3-spilleren er en Packard bell AudioShare, og jeg har Windows XP Professionalmed sp2 installert. Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få 2.0 hastighet? Veldig takknemlig for all hjelp!
Skagen Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 Jeg hadde nøyaktig samme problemet som deg, dog med en ekstern disk. Hadde også WinXP Pro + SP2. Eieren av denne eksterne disken hadde også dette problemet da han kjøpte disken, men lastet ned en annen usb-driver fra nettet (usb.sys-fila tror jeg det var) og vips så fikk han USB 2.0. Jeg testa også dette, men måtte noen forsøk med forskjellige usb-drivere til før det funka hos meg også. Så du kan ta fatt om Google og se om du finner noen andre usb-drivere som kanskje kan gjøre samme mirkakel for deg også. Anebefaler dog at du tar backup av alle filer du vil overskrive/bytte ut, og triksing med drivere etc gjøres på eget ansvar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå