tinsley Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hallais! Trenger hjelp fra noen som er racere på Excel. Jeg trenger en formel til følgende: Jeg har to kolonner med f.eks. navn på selgere i den ene og hva de har solgt for i den andre kolonnen. Det finnes jo en formel som automatisk gir den den høyeste verdien i en kolonne; det jeg ønsker å få til er at Excel også gir meg navnet på selgeren i den andre kolonnen som tilhører den høyeste summen i den første kolonnen. Noen som vet hvilken formel man bruker da eller om det går i det hele tatt? Takker
HoaXed Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 (endret) Du kan bruke =hvis vis jeg skjønner deg rett.. Denne formelen er slik =hvis(A1>A2;"Dette kommer hvis A1 er størst";"Dette kommer hvis A" er størst") Sjekk vedlegg for utførelse av formelen test.zip Håper dette var det du lette etter, hvis ikke si ifra.. Endret 6. januar 2006 av HoaXed
Harald Staff Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Excelversjon ? Språkversjon ? Hvilke kolonner ? Med salg i A, Navn i B, engelsk Excel, norsk Windows: =INDEX(A2:B1000;MATCH(MAX(A2:A1000);A2:A1000;0);2) Ellers er Pivot-tabeller langt bedre enn formelløsninger til analyser og sammendrag. Gi det et forsøk. HTH. Beste hilsen Harald
HoaXed Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Kan du forklare det der litt mer, skjønte ikke helt. Men så utrolig spennende ut
Espen Holm Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hallais! Trenger hjelp fra noen som er racere på Excel. Jeg trenger en formel til følgende: Jeg har to kolonner med f.eks. navn på selgere i den ene og hva de har solgt for i den andre kolonnen. Det finnes jo en formel som automatisk gir den den høyeste verdien i en kolonne; det jeg ønsker å få til er at Excel også gir meg navnet på selgeren i den andre kolonnen som tilhører den høyeste summen i den første kolonnen. Noen som vet hvilken formel man bruker da eller om det går i det hele tatt? Takker 5391891[/snapback] Er det ikke bare å sortere arket på salgsum, så føger navnet med??
tinsley Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Kjempe. Index formelen var den jeg trengte. Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå