Gå til innhold

Windows XP SR2:Feilmelding L. Langøre spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får feilmelding ved oppstart av Labbe Langøres Lek og Lær Spill. Feil er "Error Z0001: Internal Error". Ringte utgiver av spillet, som trodde det hadde med versjonen av skjermkort-driver å gjøre og at jeg må laste ned en oppdatering av driver fra ATI. Har ATI-skjermkort Radeon 9550, driveren min er av dato 21.4.2004, versjon er 6.14.0010.6444 (engelsk): Tar ikke sjansen på noen oppdatering hos ATI siden jeg ikke vet om deres oppdaterte drivere gjelder min versjon.

Har noen vært ute for noe lignende? Har PC med Windows XP home edition, SR2. Masse RAM tilgjengelig.

Hilsen frustrert mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at disse barnespillene fungerer svært dårlig med XP (ukjent hvorfor)..... Ofte hjelper det å sette spillet i kompatiblitetsmodus for Windows 98.

Dette kan du gjøre ved å høyreklikke på snarveien, velge fanen for kompatiblitet, slå på kompatiblitetsmodus, og velge Windows 98.

Har selv måttet gjort dette på flere av barnespillene til ungene.

PS: Skjerkort driveroppdatering er helt safe..... Bare last ned nyeste driver for radeon serien så er du i boks der - Catalyst (navnet på driverserien til ATI) er bakoverkompatibel med alle modeller (også din) og fungerer også på XP SR2.

Du kan mao. trygt oppgradere driverene dine, men jeg har veldig liten tro på at det løser probløemet - disse spillene bruker forsvinnende lite avansert skjermkort teknologi, og selv en eldre driver skulle dra dette uten problemer.

Har større tro på kompatiblitetsmodus, for de lebbe spillene jeg har, fungerer ikke uten dette.....

--

An10Bill

Skrevet
Får feilmelding ved oppstart av Labbe Langøres Lek og Lær Spill. Feil er "Error Z0001: Internal Error". Ringte utgiver av spillet, som trodde det hadde med versjonen av skjermkort-driver å gjøre og at jeg må laste ned en oppdatering av driver fra ATI.  Har ATI-skjermkort Radeon 9550, driveren min er av dato 21.4.2004, versjon er 6.14.0010.6444 (engelsk): Tar ikke sjansen på noen oppdatering hos ATI siden jeg ikke vet om deres oppdaterte drivere gjelder min versjon.

Har noen vært ute for noe lignende? Har PC med Windows XP home edition, SR2. Masse RAM tilgjengelig. 

Hilsen frustrert mamma.

5386590[/snapback]

Hei

Error Z0001: Internal Error kommer vanligvis når eldre spill blir kjørt på windows xp m sp2.

Har ikke vært borti Labbe Langøre spillene, men samme feil oppstod på Flåklypa GP.

Vanligvis så må en enten laste ned eller få tilsendt en "patch" fra produsenten av spillet for å løse problemet.

Lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tips! Jeg må imidlertid fortelle at det ikke var noe hjelp i å sette i Windows 98 modus og ingen effekt av å laste ned siste driver fra ATI (heller ikke forventet). Nå er jeg rådvill igjen. Flere gode ideer, før jeg prøver å sende spillene tilbake til utgiver? Det står på spillet at det er for Windows XP, så dette er dårlige greier! De burde ihvertfall komme med en løsning på problemet.

Hilsen fremdelse frustrert mamma.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg har samme problem med den samme programvaren på skolen der jeg jobber, bortsett fra at maskinene her kjører Win2000Pro, hva den kommer av står jeg ennå fast på, men virker som det kan ha noe med minne og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...