Gå til innhold

Ekstern harddisk til PS2. Er det muligt?

balder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har nettopp kjøpt ein ekstern harddisk til min PC, men eg kom på at eg kanskje kunne bruke den på ein PS2. Er det muligheit og korleis gjør eg dette viss ja?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fullt mulig, men hvis du har ps2 av den store typen, så anbefaler jeg å koble inn HD i maskinen der hvor det er satt av plass til det (fjern det lille lokket bak på ps2, og monter HD sammen med nettverkadapter)... Har du den nye lille ps2, så er ikke HD å anbefale, da det går utrolig treg via usb`n. I tillegg trenger du en HDloader plate (orginal hvis du ikke har chip i ps2) og nettverksadapter

Skrevet (endret)

Ja du kan bruke ekstern HDD på PS2. Du må ha et program som heter USBextreme. Jeg anbefaler det ikke ettersom det går ekstremt treigt og har lav kompatabiltet.

Anbefaler samme løsning som Weedman.

Har du en liten PSTwo kan du gå for HDcombo. Det er en slangs kasse som lar deg gjøre slim ps2 feitere og få inn hdd :p

Endret av GauNodachi
Skrevet

hvor stor harddisk er det mulig å ha med hd combo, hørte at det ikke går høyere enn 120 gb... Jeg tenkte å bruke en IDE WD 200 GB harddisk, vil det funke?

Skrevet

Har du v14 modell funker ikke HDD løsningene du lodder på.

Hvis den ikke støtter mer enn 127g så kan du bruke en 200g disk, men kun 127g vil bli "synlig"

Støtter programmet patching av LBA48 (ellerhvadetheter) så kan du bruke 200g.

Skrevet
Har du v14 modell funker ikke HDD løsningene du lodder på.

Hvis den ikke støtter mer enn 127g så kan du bruke en 200g disk, men kun 127g vil bli "synlig"

Støtter programmet patching av LBA48 (ellerhvadetheter) så kan du bruke 200g.

5427150[/snapback]

lettere sagt den klarer å lese fra en 200 gb harddisk, men bare 127 gb vil være tilgjengelig. håper min klarer å lese hele da. Men er det noen chip'er som kan lese hele, mens noen kan ikke?

Tenkte å kjøpe noen av disse: DMS4 Pro, Modbo V1.1, Matrix infinity eller H2O fra zubzero. Hvilken ville dere valgt?

Skrevet (endret)

Hei!

Skal du ha harddisk er ikke SUBZERO eller MODBO noe alternativ synes jeg. MODBO er FY FY FY FY chip.. En klone/kopi av matrix infinity

Nok om det.

Jeg pleier å reklamere veldig lite for DMS4 da jeg ikke liker chippen.

den er veldig kresen på installasjon og har vært ustabil på de nyere maskinene. Alikevel må jeg nevne at PRO utgaven støtter Toxic OS og er veldig kjekk hvis man har harddisk (støtter å legge inn spill på hardiscen).

Uansett, Matrix Infinity er som regel den jeg anbefaler.

den er utrolig stabil og støtter også DEV2 (booting direkte fra HDD)

Chippen støtter større enn 127 gb hardisker men det er ikke det som avgjør om du får brukt hele discen.

Softwaren som "leser og skriver" data til discen må også støtte dette.

Hvis du foreks bruker HDLOADER som er programmet man bruker for å legge inn backups på HDD (av dine egene spill selvsagt) så kan du lagre det på memorycardet. hvis dette programmet patches med LBA48 støtte før du legger det inn, så kan du bruke hele 200giga.

Samme problemet var det jo på eldre OS også, at folk bare fikk brukt de første 127 gb.

Når du foreks skrur på maskina da, så kan du starte programmet enten rett fra HDD eller MEMORYCARD ved å holde en knapp inne på kontrollen. (matrix infinity)

Nå kommer jeg til å si noe jeg aldri har sagt før ...

Men hvis du vil ha minst mulig hassle med patching for støtte osv, er det enklere for deg (men dyrere) å anskaffe en DMS4PRO, siden denne funksjonen ligger innebygd i nyeste TOXIC OS 0.41.. Har ikke støttet deres nye .SE serie (fra dms) men den skal visstnok være mer stabil enn de gamle. Så kanskje jeg hadde gått for DMS4 i ditt tilfelle foran Matrix hvis money ikke er noe issue.

Skal du installere den selv DMS4PRO veldig kresen på at du installerer "riktig".

Endret av EssspeN
Skrevet

Og hvis det ikke koster mye mer for dms4 pro så tar jeg den. Men hvor stor er Hd loader? Tenkte på om jeg trenger å kjøpe nytt memory card..

Og hvordan skal man patche hd loader'en med LBA48 støtte?

Og nei skal ikke instalere selv chip'en skal få noen "proffe" til å gjøre det for meg. :)

Skrevet

Du finner lett en ferdig patchet hd loader på div "download" plasser, og det tar ikke mye plass på MC.... jeg kjører dette med matrix infinity, og har ingen problemer

Skrevet (endret)

ok det er bra, skal sjekke hvor mye det er for matrix infinity og dms4 pro så får vi se hva som skjer! :) Men takk for hjelpa! ;)

Endret av dammed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...