Gå til innhold

er det en standard på blitssko?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte på om alle merker blits passer om hverandre .. er det en lik standard på blitsskoen?

Har et Fuji kamera.. passer en hviken som helst blits?

5384366[/snapback]

 

Ja i manuel modus, skal du bruke blitzen i automatisk modus slik at den komuniserer med kamera må du ha en tilpasset ditt merke. Vet ikke om det Fuji har noe eget blitz system eller om det er tenkt at man skal bruke blitz i manuell modus.

 

Ps. Det er veldig enkelt og bruke en blitz i manuel modus siden de fleste blitzer har en tabell som viser hvilken blender man skal ha ved en gitt avstand og ISO. Skulle ikke være noe problem for de fleste.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Det finnes flere blitzer på markedet som har ikke-TTL automatikk. Noen TTL-blitzer kan kun brukes med TTL og manuell, og det vil jo ikke være smart for deg. Hvis du sjekker hjemmesidene til blitzprodusenter finner du kanskje en som fungerer som TTL til din Fuji.

Fuji's dslr bruker vanlig Nikon TTL.

 

Hvis din Fuji ikke har TTL på ekstern blitz, så finnes det et hav av brukte blitzer på markedet. Vær bare på den sikre siden slik at du ikke brenner av kamera. Det kan du sjekke her:

 

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

 

Better safe than sorry.

Lenke til kommentar
Canonblitser vil ikke passe i en "standard" sko, de har en litt lengre fot. Mulig det samme gjelder Nikon også?

 

Har du et Fuji speilrefleks (S1/2/3) eller kompakt?

5385126[/snapback]

 

Jeg har Fuji 9500 er vel et kompaktkamera. Sto noe om TTL i bruksanvisningen.

Ønsker en blits jeg slipper og stille inn.

Lenke til kommentar
Canonblitser vil ikke passe i en "standard" sko, de har en litt lengre fot. Mulig det samme gjelder Nikon også?

 

Har du et Fuji speilrefleks (S1/2/3) eller kompakt?

5385126[/snapback]

 

Jeg har Fuji 9500 er vel et kompaktkamera. Sto noe om TTL i bruksanvisningen.

Ønsker en blits jeg slipper og stille inn.

5389602[/snapback]

Tror ikke dette med Nikon blitzene gjelder kompaktkameraene. I og med at Fuji's speilreflekser er ombygde Nikon f90 regner jeg med at det er det som er grunnen til at de bruker Nikon blitzer.

Lenke til kommentar
Tror ikke dette med Nikon blitzene gjelder kompaktkameraene. I og med at Fuji's speilreflekser er ombygde Nikon f90 regner jeg med at det er det som er grunnen til at de bruker Nikon blitzer.

5391191[/snapback]

Er ikke Fujifilm Finepix S1-3 basert på Nikon F80?

Lenke til kommentar
Tror ikke dette med Nikon blitzene gjelder kompaktkameraene. I og med at Fuji's speilreflekser er ombygde Nikon f90 regner jeg med at det er det som er grunnen til at de bruker Nikon blitzer.

5391191[/snapback]

Er ikke Fujifilm Finepix S1-3 basert på Nikon F80?

5391482[/snapback]

Det tror jeg stemmer. Flotte hus, forresten. Bilder jeg har sett på nettet har flotte kontraster og dynamikk.

Lenke til kommentar
Tror ikke dette med Nikon blitzene gjelder kompaktkameraene. I og med at Fuji's speilreflekser er ombygde Nikon f90 regner jeg med at det er det som er grunnen til at de bruker Nikon blitzer.

5391191[/snapback]

Er ikke Fujifilm Finepix S1-3 basert på Nikon F80?

5391482[/snapback]

 

Er mulig det husket bare det var et Nikon hus. Stemmer nok i og med at Nikon F90 ikke er i produksjon lenger en gang.

Lenke til kommentar

Det virker som om Fuji kjøper Nikons teknologi når de selv er i ferd med å skifte generasjon. Det har vært noen av klagene på deres dslr i tester. Synes imidlertid dette begynner å bli svært off topic.

Er det virkelig ingen som vet noe om kompabiliteten til det kamera vi egentlig diskuterer. Står det ingenting i manualen som følgte med? Synes det virker litt merkelig, hvis problemstillingen ikke er nevnt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...