Galskap Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 (endret) Heihei! Det har seg slik at det var kaldt ute her om dagen. Bilen hadde stått i ro noen timer men det hadde ikke lagt seg noe is på rutene enda. (trodde jeg) Jeg skulle en liten tur ut og startet opp og kjørte. På veien møtte jeg en lastebil som la igjen en fin hilsen av støv og salt på frontruten min. Jaja, tenkte jeg og brukte litt spylevæske for å få bort dritten. Så merket jeg at viskeren på passasjersiden ble stående igjen mens den andre visket som bare juling. Stoppet bilen og merket at det badde lagt seg is akkurat under "viskerbladet". Fjernet isen men viskeren ville ikke opp. Så til spørsmålet; Er det viskermotoren som har tatt kvelden eller er det et stag som har blitt slitt av? Vanskelig å gjøre noe med? Det kan nevnes at det er "bevegelse" i viskerarmen når jeg setter den på. Bilen er en '88 Golf 2. Endret 4. januar 2006 av Galskap
Tumbleweed Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Kan være at viskerarmen rett og slett har løsnet fra bolten. Vet ikke om det er splines eller kon, men er det kon kan det være dette som har skjedd. Og da er det jo bare å stramme til igjen. For eksempel. T'Weed
Galskap Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Takker for svar Skal prøve å strammme den når jeg skal ut i kveld.
Galskap Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Det viste seg å være en løs mutter, ja. Takker for hjelpen!
Tumbleweed Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 (endret) No worries. Hender av og til når det blir for tung last på viskerarma, eller at viskerbladet fryser fast til vinduet. T'Weed Endret 4. januar 2006 av Tumbleweed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå