Gå til innhold

Trenger hjelp til å lage smart spilleliste i ituns


Anbefalte innlegg

Jeg har for så vidt laga smart spille liste, men hvordan får man musikken inn i denne. Jeg synest Ituns er litt køddnt å bruke. Men hoved problemet er at jeg bruker Itrip, å da må jeg gjøre noe for at den ikke skal spille radiofrekvensene.

Prøvde å spørre her inne om noen kunne hjelpe meg med det men det var vist ikke noen som viste. Så derfor tenkte jeg jeg skulle greie dette med "smart spilleliste".. Har Ituns Ver. 6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men siden ingen andre har svart: Smart playlists fungerer sånn at du setter opp visse regler, og så inkluderer automatisk listen filer som fyller disse kriteriene. F.eks "ta med alle sanger som har mer enn fire stjerner og ble lagt til senere enn 010105".

 

Siden denne tråden muligens tiltrekker seg folk som kan mer om det:

 

1. Kan man få library til å oppdatere seg automatisk, så man slipper å importere for hver nye fil man har? (consolidate library er ikke en option)

 

2. Kan man få en plain "now playing"-spilleliste i et eget vindu a la Winamp, sånn at når man velger å spille et album er det bare sangene fra det albumet som vises, i nummerert rekkefølge, og så man kan legge sanger fra lere album i kø? Det er veldig tungvint å fomle med kryssene på tusenvis av filer dersom man bare har tenkt å sette opp en spilleliste for den neste halvtimen eller så. Jeg tenker på en liste litt som partymix (som fjerner allerede spilte låter fra lista), men bare at man velger låter selv i stedet for at det skjer automatisk.

 

3. Hvordan fjerner man sanger fra library, som ikke lenger finnes på disken? Sletter man sanger i Explorer, så finnes de fremdeles i library. Med Winamp kan man fjerne filer som ikke lenger er der fra library - hvordan gjør man dette i Winamp?

 

4. Hvordan får man visningsalternativer til å bli universale? For å gjøre bedre plass til to vinduer (så jeg kan dra sanger fra library over i spillelisten) vil jeg fjerne f.eks kolonnen for sjanger. Men dersom jeg fjerner den i "library", er den der fremdeles i alle playlistene. Det samme gjelder dersom jeg ønsker å endre størrelsen på kolonnene.

Endret av NuB
Lenke til kommentar
1. Kan man få library til å oppdatere seg automatisk, så man slipper å importere for hver nye fil man har? (consolidate library er ikke en option)

 

5382556[/snapback]

 

Second that!

 

Per idag har jeg ordnet mapper som jeg kaller de ulike årstidene, som jeg bare klikker på og får lagt inn de nye sangene i denne mappen.

Men det hadde fungert bedre med en autooppdatering. :yes:

Endret av Smallville
Lenke til kommentar
1. Kan man få library til å oppdatere seg automatisk, så man slipper å importere for hver nye fil man har? (consolidate library er ikke en option)

 

5382556[/snapback]

 

Second that!

 

Per idag har jeg ordnet mapper som jeg kaller de ulike årstidene, som jeg bare klikker på og får lagt inn de nye sangene i denne mappen.

Men det hadde fungert bedre med en autooppdatering. :yes:

5386792[/snapback]

Jeg har fått til dette med smart spilleliste nå. Leste i hjelp, stod greit der. men det var pokker så mye jobb, kan ikke lage mange sånne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...