Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg nedlasting etter telenor-oppdatering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For ca 3 uker siden ble linjen min endelig oppdatert i telenors system, fra 1024kbps til 3000kbps. Men så etter noen dager gikk alt i stå. Når jeg laster ned enkeltfiler fra ftp og url's rundt om på weben får jeg som regel den hastigheten jeg skal ha, dvs. 3072/8= 384, da altså en plass rundt +-350 KBps.

Men når jeg benytter meg av bittorent, som strengt tatt er det mest nødvendige og praktiske når det kommer til nedlasting, så får jeg sjelden mer enn 50 KBps - altså noe som tilsvarer maximum fart med en 400kbps-linje!

Jeg har prøvd med mange forskjellige .torrent-klienter, blant annet bitcomet, azureus og bittornado. Jeg har åpnet for programmene i brannmuren, prøvd å kjøre de uten brannmur og nei - jeg har ikke virus eller lignende på maskinen min.

Er det noen som opplever samme problem etter telenors oppdatering, eller har en løsning på problemet mitt?

Setter pris på det om jeg får andre svar enn å formatere maskinen min eller bytte leverandør.

På forhånd takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv og bytt port til f.eks 6900.....Vet at det er noen ISPère som har begrensning på hastighetene på noen av de meste vanlige portene som man bruker til f.eks torrent clienter.... :yes:

Skrevet
Prøv og bytt port til f.eks 6900.....Vet at det er noen ISPère som har begrensning på hastighetene på noen av de meste vanlige portene som man bruker til f.eks torrent clienter.... :yes:

5381695[/snapback]

Jeg prøvde å bytte til flere forskjellige random porter, men dette så ikke ut til å hjelpe i det hele tatt.

Andre forslag?

Skrevet

Sorry at dette blir litt offtopic, men om du hadde 1024, skulle du vel ikke få 3000? Da skulle du få 1500. Det kompisen min fikk ihvertfall, og jeg hadde 2 mbit og fikk 3.

Skrevet
Sorry at dette blir litt offtopic, men om du hadde 1024, skulle du vel ikke få 3000? Da skulle du få 1500. Det kompisen min fikk ihvertfall, og jeg hadde 2 mbit og fikk 3.

5383243[/snapback]

Jeg hadde 1024 og skulle bli oppdater til 2000 våren/sommeren 2005, men siden dette ikke skjedde og det kom en ny oppdatering nå i julen 2005, så ble jeg satt rett opp til 3000. Det er også det som står på "mine sider" hos online.no. :cool:

Skrevet

Hvis du får riktig fart fra FTPer så er det ikke linja de det er noe feil med.

Jeg gjetter på at portene er blokket for sånt trafikk. og hvis ikke det har kommet nylig så er det ikke hos Telenor.

Har du kanskje en router som blokker portene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...