Gå til innhold

problemer med 6800GT og oppgradert RAM


SbE

Anbefalte innlegg

Jeg installerte mer RAM i maskinen min. Når jeg boota virka alt normalt, helt til jeg kom inn i windows xp og alt hang seg. jeg reboota flere ganger, men det samme skjedde hver gang. jeg boota i safe mode, og der funka alt helt fint. Deretter prøvde jeg å sette inn den gamle RAM'en igjen, da hang ting seg ikke lenger, og alt virker helt normalt, bortsett fra at oppløsninga er 640x480 4-bit farger OG JEG FÅR IKKE BYTTA:/

 

Jeg har prøvd å installere nye drivere til skjermkortet, men null hjelp.

 

tekniske detaljer:

 

Skjermkort: Geforce 6800GT

CPU: athlon xp3200+

gammel RAM: TwinMos PC2100 2x512 MB CL2 og CL2,5

Ny Ram: Crucial PC3200 2x1024 MB CL3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det. Jeg avinstallerte skjermkortet og reinstallerte det. da funka det ordentlig igjen, så huska jeg brått på at jeg hadde hatt noe problemer med installering av RAM sist gang jeg oppgraderte, så jeg fant fram manualen for HK, og der fant jeg løsningen. det er 4 DIMM-slots på HK mitt, i to forskjellige farger, og brikkene må plasseres på en spesiell måte som blir beskrevet i manualen. etter at jeg plasserte dem slik det sto i manualen, funka de helt fint:P

 

PS. det hjelper veldig å poste her selv om man ikke får svar. jeg kommer alltid på en løsning et par minutter etter at jeg poster et innlegg:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...