Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjerne pålogging av XP...?


Anbefalte innlegg

Jeg måtte reinstalere driverene til nettverkskortet mitt for å få det til å kommunisere med modemet, men da jeg restarta pc'en etterpå, måtte jeg logge på XP på samme måte som når den er tilkobla et nettverk. Jeg vil gjerne fjerne dette, men klarer det ikke.

 

Tror kanskje jeg instalerte eller avinstalerte noen elementer fra "Egenskaper for lokal tilkobling" da jeg la inn driveren... :blush: Nå er det i alle fall bare "Internett-protokoll (TCP/IP)" som er innstalert. Kan det ha noe med dette å gjøre...?

 

 

(Og nei, det er desvere ikke nok å bare slette passord på brukeren)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, det funka! :thumbup:

 

Men det virker fortsatt som om PCen står i en slags "nettverks-modus" (samme oppsett som PC'ene på høgskoler o.l.) F.eks får jeg opp en "Windows-sikkerhet" meny når jeg trykker Ctrl+alt+del hvor valgene bl.a er "Lås datamaskinen", "Logg av" og "Oppgavebehandling". Før kom jeg da rett inn i oppgavebehandlinga.

 

Det er jo egentlig ikke så farlig, men det virker nesten som om dette "oppsettet" krever litt mer resursser... :hmm:

Lenke til kommentar

For å komme rett til Oppgavebehandling når du trykker Ctrl + Alt + Delete gjør følgende:

 

 

Gå på START => Kjør => Control userpasswords

 

Trykk: "Endre måten brukere logger på eller av"

 

Der kan du sette på velkomstskjerm, da kommer du rett til oppgavebehandling :)

Lenke til kommentar

Problemet var vel at han ikke fikk opp Velkomstskjerm, men at han fikk opp: "Trykk Ctrl + Alt + Delete for å logge på"?

 

Dessuten, så er det bare å gjøre som Frijazz sa, igjen.

 

For enten er det såkalt: "nettverksmodus" (slik det er i domene og på Windows 2k), der du må trykke Ctrl + Alt + Delete.

Eller så er det velkomstskjerm der du velger deg en bruker.

 

I nettverksmodus så kan du velge mellom å låse datamaskinen, endre passord, logge av og oppgavebehandling, når du trykker Ctrl + Alt + Delete.

 

Mens i velkomstskjermmodus kommer du rett til oppgavebehandling.

Endret av mhw357
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...