Gå til innhold

Gta 3 vs Mafia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså.. det som gjør spillet litt morsomt. Man har valget mellom å kjøre som en digg og håpe på at purken ikke ser deg (og tar deg). Fryktelig digg at det er purk med i spillet som faktisk stopper deg hvis du kjører for fort. Så utrolig mye tøffere enn gta3. Myyyyyyyyyye bedre lagde brett! :smile: 10/10

 

En som sa at det var så dårlig veigrep her.. jeu men er 30-tallet veitu, og når man tar sikte på å lage et spill som omhandler denne eps. er vel det ganske logisk å faktisk lage biler som hadde dårlig veigrep slik det var i verkelegheita :wink:

Lenke til kommentar

har prøvd begge spillene, og her er min "dom"

 

GTA3.

 

her er det moro for alle penga. enten kan du kjøre missions eller så kan du ta missions. uansett så får du det gøy. bra grafikk, få "sperrer" som irriterer deg. veldig "logisk" spill.

 

 

MAFIA.

 

det første som slo meg når jeg startet spillet var WOW.. fet intro.. dette lover bra.. morsom retrospektiv intro, og gøy gameplay.. er noen bugger som irriterer meg, men det som er kjedeligst er at man ikke har alternative endinger og cross-plots. blir for plankekjøring etter min mening. men allikevel gøy. belønningen med extreme freeride når du har rundet det gjør det litt bedre.. men som sagt. siden det ikke er flere "tråder" å følge.. blir det ikke fullt så gøy for meg..

 

 

hva som er best er vanskelig å si.. det er to forskjellige sjangre innen samme "type spill" så det kan ikke sammenlignes egentlig.. er jo som UT og CS. begge to er skytespill men allikevel. det kan ikke sammenlignes på gameplay. alt avhenger av hva DU liker..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-17 09:00, skrev Fake:

har prøvd begge spillene, og her er min "dom"


GTA3.


her er det moro for alle penga. enten kan du kjøre missions eller så kan du ta missions. uansett så får du det gøy. bra grafikk, få "sperrer" som irriterer deg. veldig "logisk" spill.



MAFIA.


det første som slo meg når jeg startet spillet var WOW.. fet intro.. dette lover bra.. morsom retrospektiv intro, og gøy gameplay.. er noen bugger som irriterer meg, men det som er kjedeligst er at man ikke har alternative endinger og cross-plots. blir for plankekjøring etter min mening. men allikevel gøy. belønningen med extreme freeride når du har rundet det gjør det litt bedre.. men som sagt. siden det ikke er flere "tråder" å følge.. blir det ikke fullt så gøy for meg..



hva som er best er vanskelig å si.. det er to forskjellige sjangre innen samme "type spill" så det kan ikke sammenlignes egentlig.. er jo som UT og CS. begge to er skytespill men allikevel. det kan ikke sammenlignes på gameplay. alt avhenger av hva DU liker..


Om ikke GTA 3 og Mafia kan sammenlignes kan ikke noen spill sammenlignes. De går jo ut på nøyaktig det samme: Gjøre oppdrag for mafiaen i en by styrt av kriminalitet. Eneste forskjellen er mindre frihet i Mafia (til gjengjeld tøffere oppdrag) og at de foregår i forskjellige tidsperioder.

Selv synes jeg Mafia er litt morsommere å spille ¨på grunn av bedre grafikk, mer spennende oppdrag og velskrevet historie.

Lenke til kommentar

Må være ærlig å si jeg ikke har prøvd GTA3 på PC.. men jeg har det på ps2.. det var morsomt.. var helt nytt når det kom.. men blei litt lei av å ha de "samme oppdragene" gang på gang(kjøre/skyte/drepe/nytt oppdrag) på Mafia er det det samme.. men storyn gjør det bedre. Grafikk messing kan jeg jo ikke si noe siden jeg ikke har prøvd GTA3 på PC.. men jeg gjetter på at den er bra. Mafia sin grafikk er bra:-) men ansiktene ser litt fordratt ut:( og blei LITT lei av de dårlige bilene i starten. Men etter den racing banen så tok kvaliteten på bilene seg opp og det blei veldig morro(også fordi det tok akkurrat så lang tid til å finne ut at man kan ha på km/t). Blir kanskje litt ensfomig med de samma skyt/skjør oppdraga.. men de er jo ikke like.. også kan man gå inn i noen av husa.. det savna jeg på GTA3..

Lenke til kommentar

Minna meg veldig om Hitman til tider.. tenker på det brettet der man skulle snike seg inn i det huset, bryte opp safen og komme seg ut igjen. Er så driiiiiiitdeilig å komme seg tilbake til bilen og bare rægge hjem til salieri =)

 

Har merka no gjennom spillet og det er å unngå unødvendig bråk. Altså.. prøve å holde fartsgrensa (mer eller mindre), kjøre på grønt lys og ikke kjøre på fotgjengere. Det er no jeg digga.. :=)

 

Digger det at man må låne våpen av han karn oppi 2 etasje, fordi det var jo sånn det ofte var. De hadde kanskje sin egen colt, men de store våpna hadde de på et våpenlager. Det samme med verkstedet. At man måtte lære å bryte seg inn i de forskjellige bilene. Kolt! :=)

 

Jeg kan vel ikke komme på en eneste negativ ting med Mafia. Væffal ikke med game-playet.. :smile:

 

Men fasken.. er fartsgrensa så lav over hele byen.. 40mph på motorveien er jo ganske lite.. :sad:

Lenke til kommentar

Om ikke GTA 3 og Mafia kan sammenlignes kan ikke noen spill sammenlignes. De går jo ut på nøyaktig det samme: Gjøre oppdrag for mafiaen i en by styrt av kriminalitet. Eneste forskjellen er mindre frihet i Mafia (til gjengjeld tøffere oppdrag) og at de foregår i forskjellige tidsperioder.

Selv synes jeg Mafia er litt morsommere å spille ¨på grunn av bedre grafikk, mer spennende oppdrag og velskrevet historie.

 

nei det er ikke nøyaktig det samme.. UT og CS da. sammenligner du det og? går jo ut på å skyte folk og få poeng, begge deler. men det er de små detaljene som gjør det usammenlignbart..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-14 12:22, skrev mad-max^:

Mafia! Helt klart!


Spellet har en ganial historie, med sinnsykt underholdende mission. Du lærer deg å stjele biler under spillet, som en del av oppdraget. Og for alle dem som savner å kruse rundt i byen å ha det gøy, så har du noe som heter free-ride...


Må si jeg ble lei gta3 veeedig fort, men mafia er helt genialt! Liker å kalle det en genial blanding mellom gta3 og Max payne(uten bullettime) for 70 år tilbake i tid!


 

Enig! Mafia er det beste spillet jeg har spilt på leeeeeeenge.. artig at noen andre la merke til den visuelle likheten mellom Mafia og Max Payne :wink:

 

Kjørte spillet på flere PC-er, men det må jo bare sies at den beste grafikken, som var KONGE, fikk jeg på min AMD XP2000+/512 DDR/GeF.4 TI4400

 

Mafia rulz! Håper vi ser flere slike spill snart :smile:

Lenke til kommentar

 

virker som om grafikkhorene med gf4ti4600 til 10.000 kroner liker mafia best mens de uten liker gta3 best. når jeg snur spillesken så ser jeg egentlig ikke på grafikken, den har like mye og si som fargen på spillesken mange ganger. om noen liker ett spill pga fin spilleske eller bra grafikk skal jeg ikke legge meg opp i, om de liker spillet eller ikke er det som betyr noe. jeg synes ikke mafia ser noe bra ut i det hele tatt, ser ut som ett kjedelig ensforming 30 talls mafia spill.

 

Har selv bare et gammelt GF2, men Mafia fungerer helt bra på min maskin. Forøvrig et sinnsykt kult og innvolverende spill! GTA3 gikk jeg fort lei av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...