Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det switch som styres via software?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en søster som skal ligge en barnas maskiner inn i nettverk slik at de får tilgang til bredbåndet. Da må jeg hjelpe henne, men hun ønsker å kunne kontrollere hvilken maskin som har tilgang til internett til enhver tid (riset bak speilet: "du får ikke komme på nett før leksene er gjort")

Eneste måte jeg kan er å nappe ut ledningen i switchen, men finnes det switcher (enten trådløse eller med ledning) som kan styres via pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en søster som skal ligge en barnas maskiner inn i nettverk slik at de får tilgang til bredbåndet. Da må jeg hjelpe henne, men hun ønsker å kunne kontrollere hvilken maskin som har tilgang til internett til enhver tid (riset bak speilet: "du får ikke komme på nett før leksene er gjort")

Eneste måte jeg kan er å nappe ut ledningen i switchen, men finnes det switcher (enten trådløse eller med ledning) som kan styres via pc?

5354680[/snapback]

hvis du stikker på for eksempel komplett og finner for eksempel denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302664&cks=PRL

eller en annen med web management.. så kan du som oftest deaktivere porter via web grensesnitt..

Skrevet

Det er ikke veldig vanlig med dette på switcher, en god del rutere har dog denne funskjonen (og de kan jo også brukes som switch), f.eks min Netgear RP614 v3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...