tomahg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg blir ofte "plaget" av familie og andre kjente som ringer og ber om hjelp med "dataproblemer" - som oftest software. Da er det ofte til stor hjelp å kunne se hva den andre har på sin skjerm, og kanskje også (av og til) kunne overta styringen selv. Kan noen anbefale programvare som er enkel å bruke (spesielt for den personen som trenger hjelpen)? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har ikke MSN Messenger en sånn remote-sak? Ellers er en eller annen VNC grei, men vil du ha det kryptert må du tunnelere det gjennom en SSH-tunnel. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Remote assistance Er påmin win xp hvertfall ligger under programmer på start knappen Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Remote assistance Er påmin win xp hvertfall ligger under programmer på start knappen 5356047[/snapback] Jeg kjenner til Remote Assistance - men etter mine erfaringer er dette noe komplisert for brukeren i andre enden. Prosessen med å invitere personen som skal hjelpe virker vanskelig. I tillegg har folk ofte ikke Remote Assistance liggende i startmenyen - så da blir det ennå vanskligere. Var egentlig ute etter et lite (VNC?)-program - som gjorde opprettelsen av fjernhjelp-forbindelsen raskere/enklere å opprette enn vha Remote Assistance. Nå skal det legges til at de jeg har behov for å hjelpe stort sett ligger på det nivået at "kopier og lim inn" er avansert... Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vet ikke hvem som er vanskelig her jeg. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Vet ikke hvem som er vanskelig her jeg. 5356769[/snapback] Hehe, jeg? Det er ikke noe nytt :!: Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Vet ikke om dette er bedre for deg.. http://www.win-xp.no/index.php?name=Downlo...download&cid=50 eller dette http://www.mpd.no/default.asp?id=17&mnu=17 Endret 30. desember 2005 av halnes1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå