Gå til innhold

Får ikke start etter ufullstendig overføring, bios


Richard_87

Anbefalte innlegg

Hei

 

Først vil jeg si at jeg poster her for det var det forumet jeg følte var mest relatert til bios. Så til hva jeg lurer på.

 

Jeg fulgte en guide hvordan man skulle loade en ny bios. Men da den var på ca 35% kom det opp at jeg hadde noen jumpere i veien slik at den ikke fikk fullført. Jeg vet hvor den feilen er, men det er ikke til stor hjelp nå.

 

Etter restart har jeg kun svart skjerm, selvom maskinen er på. Jeg har prøvd å ta ut batteriet, og flytte jumperne frem og tilbake, men det hjalp selvfølgelig ikke.

 

Jeg har også prøvd å reparere bios ved å sette inn hovedkort cd'n, nøyaktig som det stod jeg skulle gjøre i manualen.

 

Snakket også med en her på forumet som sa han hadde hatt noe av samme greia, altså helt svart skjerm. Da var biosen hans stilt inn på pci-kort i stedet for pci-e. Problemet er at jeg ikke får prøvd det ut, for jeg har ikke pci skjermkort i noen av pc'ne.

 

Når jeg putter inn cd'n høres det ikke ut som den booter / starter en gang, man hører at det ikke skjer noe. Det er litt rart, for skulle tro den gjorde det den skulle selvom skjermkortet ikke viste noe?

 

Håper noen kan hjelpe, takk.

 

Det er vel noen der ute som kan hjelpe til litt? Siden det er jul og greier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hovedkort snakker vi om? 35% flasha og du gjorde hva? Slo den av?

Skjønner ikke helt hva du mener med "kom det opp at jeg hadde noen jumpere i veien"!??!?!?!?!!??! Kan du forklare det nærmere?

 

Hvis det er et eller annet BIOS Flash "PÅ/AV(enabled/disabled)" jumper (som jeg hadde på min gamle Shuttle AK31) så skulle det IKKE VÆRT mulig å begynne flashe HK.

 

Det du kan prøve er å dra ut battery (vet at du har gjort det) og LA HK STÅ OVER NATTEN UTEN STRØM OG CMOS BATERI.

 

Jeg tror det HK er boss material nå.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Hvilken hovedkort snakker vi om? 35% flasha og du gjorde hva? Slo den av?

Skjønner ikke helt hva du mener med "kom det opp at jeg hadde noen jumpere i veien"!??!?!?!?!!??! Kan du forklare det nærmere?

 

Hvis det er et eller annet BIOS Flash "PÅ/AV(enabled/disabled)" jumper (som jeg hadde på min gamle Shuttle AK31) så skulle det IKKE VÆRT mulig å begynne flashe HK.

 

Det du kan prøve er å dra ut battery (vet at du har gjort det) og LA HK STÅ OVER NATTEN UTEN STRØM OG CMOS BATERI.

 

Jeg tror det HK er boss material nå.

 

Staljin

5335722[/snapback]

 

Hovedkortet er ASUS A8N premium. Jeg fulgte en guide fra overklokking sitt forum hvor det var anbefalt å bytte bios for å muliggjøre ramtest eller noe. Så jeg lasta ned en bios fra det anbefalte nettstedet og brukte winflash (tror det heter det). Etter ca 35% av oppgraderingen kom det en feilmelding som var et eller annet med jumpere å gjøre. Husker ikke helt hva det var, bare trykka ok og regna med at overføringen ble avbrutt uten noen endringer.

 

Jeg vet ikke om dette har noe å si, men jeg skulle lagre den originale biosen først og da fikk den ikke lagret mer enn 35% da også.

 

Jeg har kobla ut strømmen og batteriet, så skal jeg se om det fungerer i morgen. Jeg tviler sterkt. Jeg tror egentlig jeg sitter med en bios som bare inneholder litt av det den trenger for å fungere. Det var derfor jeg prøvde å reparere den fra cd'n som fulgte med hovedkortet. Det som skjer under oppstart er at alt går som vanlig (hovekortet lyser grønt også), men ikke noe på skjermen. Det høres heller ikke ut som den jobber, og høres ikke ut som den jobber med cd'n jeg putta inn.

 

Men det er ikke så lett når det ikke er noe bilde på skjermen. Grunnen til at jeg ville bytte var egentlig at det var anbefalt å gjøre det på guiden, og jeg er 100% avhengig av den etter som jeg aldri har klokket noe før.

 

Det er så utrolig surt for pc'n er helt ny og nå er det ferie så jeg har tid til å bruke den. Setter derfor ekstrem god pris på alle forslag eller svar på hva jeg kan gjøre for å ordne dette.

 

Richard

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

har prøvd å sende deg svaret på pm flere ganger, men det har ikke gått. virker som det er noe galt med hw serveren

 

Hei

 

Jeg leste en post hvor du ikke fikk starte pcn, skjemen var svart men det andre gikk som det skulle. Jeg har samme problem nå, som jeg fikk ved at jeg skulle legge inn ny bios som ikke ble fullstendig overført.

 

Fikk du ordnet feilen?

 

Richard

 

 

hei,

 

problemet mitt skjedde når jeg skulle tilbakestille biosen (tok ut batteriet og flyttet jumperen).

 

når jeg hadde tilbakestilt biosen ble pc'en satt til å først se etter pci skjermkort for så pci-e. men en feil i biosen min gjorde at den bare så etter pci og dermed ikke fant mitt pci-e skjermkort.

 

jeg fikset dette ved å låne et pci skjermkort for så og komme meg inn i biosen og stille det riktig.

 

vet ikke om det er det samme problemet du har, men det virket for meg.

 

lykke til og ha en fortsatt god jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...