Gå til innhold

Enemy Territory Server Oppsett...


Hayer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei...

 

Vi er en clan som har drevet en clanserver for en stund nå så skal prøve å svare deg så godt jeg kan her.

 

 

Trenger å vite litt mer om hvor mange slotter dere vil ha på den?

 

Hvordan linje skal den stå på?

 

Hva vil dere legge i en server?

 

Litt mer info hadde vært greit :)

Lenke til kommentar

Hei Peder! Peder her oxo :p

 

Du er nødt til å være litt mer spesifikk når det gjelder kapasitet (spillere) servern din er tiltenkt..

 

Har du litt peiling på linux (noe jeg ikke har) kan du slippe unna med et minimum av hardware. Tenker du derimot å kjøre en Windows server blir kravene (som vanlig) litt høyere..

 

Nå husker jeg ikke nøyaktig hva slags Hw Zephyr og jeg kjørte til å begynne med, men et minimum for en 4on4 server med winXp er noe i nærheten av av dette:

  • 1Ghz cpu (helst ikke duron, celeron el.) eller bedre
  • 500 mb ram eller mer
  • Nesten hvilken somhelst harddisk

(du klarer deg faktisk med enda mindre, men med dette er du på den sikre siden)

 

Generellt kan man si at antall spillere avhenger av cpu og ram, mens loade-tider (tid mellom kartene) avhenger mer av disk-hastighet. Tenker du å kjøpe ny hw, kan du kjøpe nesten hva som helst med f.eks. 1Gb ram (ET-servere krever ikke all verdens). Jo flere spillere du vil ha på servern din jo større (dyrere) maskin trenger du.

 

Det kritiske ved oppsett av en slik server er config (vær grundig, les om alle cvar'ene og sett dem til det som passer deres bruk) og linje-hastighet (ut-hastighet er viktig).

 

Det finnes masse om dette rundt på nettet og et naturlig sted å starte er forumet på Enemy-Territory.com. Der finner/får du all den hjelp du trenger :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...