Gå til innhold

WoW, Wine, deb og ubuntu.


Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen, gjelder dette Å få World of Warcraft til å kjøre via Wine i Ubuntu Breezy..

 

Fant en guide på https://wiki.ubuntu.com/WorldofWarcraftHowto om hvordan få til det kunststykket, men istedet for å installere direkte, tok jeg på meg utfordringen med å lage en .deb av den modifiserte wine'n.

 

Etter litt vill herjing lokalt, så ser det ut til at ting begynner å fungere. På min maskin iallefall. Så, jeg lurer på om noen ville teste litt. og se om det funker greitt på andre ubuntu-maskiner :)

 

WoW-installasjonen kan kopieres direkte fra windows og kjøres med "wine WoW.exe", etter noen småjusteringer:

Add the following to the file WTF/Config.WTF in your wow folder.

 

SET SoundOutputSystem "1"

SET SoundBufferSize "130"

SET gxApi "OpenGL"

 

Her er de problemene jeg har i øyeblikket:

 

* ALSA virker dårlig/ikke. Enten får man lyd i WoW, eller i alt annet..

* Autorun knappen på musa virker ikke (trolig fordi ikke alle knappene er satt opp i xorg..)

* FPS er litt lav til tider. Har enda ikke funnet årsaken. (Drivere? wine? no idea)

 

OBS: Denne pakken er veldig crufty, siden det er mitt første forsøk på deb pakke, den har patcher som brekker riktig oppførsel av wine (som betyr at den trolig brekker andre programmer), og jeg tror ikke den kan kjøres ved siden av "vanlig" wine. Derfor er wine-pakken i Conflikt lista.

 

Pakken ligger på ... humm... ser ut som dyndns adressa mi er nede :(

http://80.202.244.48/~terra/wine-wow/

 

Den har alle stegene i "patching wine" og "configuring wine" på wiki'en.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* ALSA virker dårlig/ikke. Enten får man lyd i WoW, eller i alt annet..

 

Sannsynlgivis fordi du ikke har konfigurert ALSA. Å få lyd fra flere programmer samtidig (prøv mplayer og amarok/xmms/whatever samtidig) blir ofte et problem dersom dette ikke er gjort. Du kan evt. kjøre lyden gjennom artsd dersom du bruker KDE. "artsd cedega fila.exe" eller noe slikt. :)

 

Legg til noe slikt i /etc/asound.conf:

pcm.!default {
   type plug
   slave.pcm "dmixer"
}
pcm.dsp0 {
   type plug
   slave.pcm "dmixer"
}
pcm.dmixer {
   type dmix
   ipc_key 1024
   slave {
       pcm "hw:0,0"
       period_time 0
       buffer_time 0
       period_size 2048 # jm: much smoother than 1024/8192!
       buffer_size 32768
       rate 44100
    }
    bindings {
       0 0
       1 1
    }
}
ctl.mixer0 {
   type hw
   card 0
}

Lenke til kommentar

Err.. "Enten får man lyd i WoW, eller i alt annet" :)

 

Jeg har satt opp dmix (faktisk gjør ubuntu 5.10 det automatisk for meg..), problemet er at enten så bruker ikke wine alsa (og jeg har ingen ide om hvor wine 0.9.x styrer slikt, fant ingenting i ./configure --help), eller så er alsa supporten broken (noe litt søking på google ser ut til å bekrefte).

 

Jeg skulle ønske det var et så enkelt problem ;)

Lenke til kommentar
Err.. "Enten får man lyd i WoW, eller i alt annet" :)

 

Jeg har satt opp dmix (faktisk gjør ubuntu 5.10 det automatisk for meg..), problemet er at enten så bruker ikke wine alsa (og jeg har ingen ide om hvor wine 0.9.x styrer slikt, fant ingenting i ./configure --help), eller så er alsa supporten broken (noe litt søking på google ser ut til å bekrefte).

 

Jeg skulle ønske det var et så enkelt problem ;)

5339212[/snapback]

 

Aha. Hvorfor ikke prøve med cedega? Mener å huske at det funka både og der da jeg fiksa for en kammerat. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...