Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med XP..


Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her og ikke voldsomt med peiling på pc.. :roll:

Har hatt pc med XP i ca 2 år.

For ca en mnd siden startet problemene med at alt gikk tregt. Kunne ikke kjøre mer enn ett program i gangen ellers stoppet det hele opp, internett stoppet helt opp osv. Diskdefragmentering ble jevnlig tatt og brukte to andre programmer som het noe sånt som Ad-awere og Regestry mekanic..

Det ente med at jeg slettet partisjonen XP lå på (C:), og formaterte denne og la inn XP på nytt. Nå fungerer XP greit bortsett fra to ting:

1: Jeg kan ikke få opp den disken(partisjonen) som deler disk med XP. Får beskjed om at jeg må formatere denn når jeg skal inn på den i XP.

2: Når jeg velger "kontrollpanel" og "Legg til eller fjern programmer" tar det ca 3-5 minutter før det står noe annet enn "vent mens listen fylles ut.."

Sikkert mange som tenker Amatør.. :tease:

Virker som det er mange med god peiling på pc her så jeg håper det er noen som kan hjelpe..

Mvh Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Da har jeg formatért og lagt inn windows på nytt...

Samme problemene enda...  :hrm:  Tips mottas med stor takk!

5380827[/snapback]

 

 

Bare et spørsmål, når du ominstalere datan. Hvordan gjør du det??

 

Bør gjøre det på følgende måte:

 

Ta først bort ekstra tilbehør som er kobla til datan: bredband, webcam osv

Bare skjerm, strøm, tastatur og mus og høgtalere du skal ha kobla til.

 

Sett i windows cd og boot på den. Ta bort systempartisjonen før du oppretter en ny som du videre velger å formatere( du skal ikke kjøre rask formatering men ta den skikkelige) og instalere på den.

Når instalasjonen er ferdig så sjekker du hvordan datan ær, fortsatt samme problem så er det nok hardware. Er det ikke problemer nå så legger du inn drivrutinene til datan, kommer problemene nå så blir det noe feil under instalasjon av dem. Virker alt bra etter instalasjon av drivrutiner også, så instalerer du anti virus og brannvegg før du kobler til internet igjen. Og direkte så oppdaterer du anti virus, brannvegg og windows.

 

Om dette er måten du har gjort på så er eg redd du har problemer med hardware i datan :(

 

The Trooper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...