Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er IP adressen til ruter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kunne svare på det, så er vi nødt til å vite hva slags modell det er.

Dersom du har manualene som fulgte med, så står også IP-adressen der, ellers kan du prøve 192.168.1.1, dette er den IP-adressen som stort sett blir brukt på nettverks-bokser.

 

Det er den lokale ip adressen du har, bare med xxx.xxx.xx.1 istedenfor.

 

Din lokale ip adresse: kjør->cmd->ipconfig(så står det ip adresse)

5204588[/snapback]

Ikke dersom det er DHCP. Den trådløse IP-adressen kan også være et helt annet subnett enn det lokale. Endret av jh_
Lenke til kommentar
:blush: Det er flott, men han jeg installerer for har mista manualen, og vi lurer derfor på hva det første passordet er. Er ikke snakk om at jeg husker det!

5327805[/snapback]

Det er altså passordet du trenger, ikke IP-adressen? Trenger uansett fortsatt modellen for å finne det ut, ellers kan du prøve de Sti4n nevnte.

 

Disse er forøvrig de jeg alltid prøver før jeg sjekker det opp:

Brukernavn: admin

Passord: admin

 

Brukernavn: blankt

Passord: admin

Lenke til kommentar
Hei, har en CNET ruter som jeg måtte resette fordi det trådløse nettverket falt ut, og nå husker jeg ikke den grunnleggende IP adressen slik at jeg kan få konfigurert den skikkelig.

 

Anyone?

5327748[/snapback]

 

 

Google is your friend. Se om du klarer å finne brukermanualen til den routeren du bruker på nett. Bare å taste inn navnet på routeren med modellnr osv på google.

Endret av Brafa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Viktig at du ikke fyller ut noe som du ikke vet... noen routerer spør etter isp, men den må du ikke fylle ut. hvis du har telenor, så må du huske @online.no i brukernavnet....

5371698[/snapback]

 

Det skal være riktig, har funka før, men nå sier den at PPPoE ikke er aktivisert. Har bytta modem, men det funker ikke nå heller. Kan ruteren på noen måte ha tatt kvelden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...