Jens Hansen Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 10x optisk zoom, 6 megapiksler og dreibart kamerahus, samt det mindste ultra-zoom kameraet vi har testet så langt, til en pris rundt 3.000,- kr. Det er svært interessante spesfikasjoner? Men hvordan ser det ut i virkeligheten? Er det så godt som spesifikasjonene lover? Les mer
Ozelot Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 De kameraene dere sammenligner med, hvilke kriterier har dere for at de er i samme klasse ? Pris, antall x optisk zoom, megapixler ...? Og hvis testen er skrevet på norsk, tror jeg dere har glemt å oversette teksten under bildene...eller "billederne" som dere skrev .
Jens Hansen Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Skrevet 24. desember 2005 De kameraene dere sammenligner med, hvilke kriterier har dere for at de er i samme klasse ? Pris, antall x optisk zoom, megapixler ...? Og hvis testen er skrevet på norsk, tror jeg dere har glemt å oversette teksten under bildene...eller "billederne" som dere skrev . 5330042[/snapback] Hej De to kameraer, der sammenlignes med på billedkvaliteten er begge ultra-zoomkameraer. Sony Cybershot DSC H1 er desuden taget med, fordi den har fin opløsningsevne og lav billedstøj. Prismæssigt ligger den i underkanten af de 3600 kr iflg. Akam.nos prisguide. Konica Minolta Z6 er også et ultrazoom-kamera og ligger prismæssigt i underkanten af de 3500 kr. iflg. Akam.nos prisguide. Nikon Coolpix S4 ligger af et ultrazoomkamera at være i en klasse for sig, hvad angår størrelse. Det er det mindste ultrazoom-kamera, jeg endnu har testet/set. Prisen ligger iflg. akam.nos prisguide lige under 3.000 kr. Der er altså en prisforskel på kun lidt over 600 mellem den billigste og den dyreste, og når man så tager i betragtning, at man både med Z6 og H1 får kameraer med billedstabilisatorer, så er den vigtigste grund til at vælge S4, som jeg også skriver i min test, størrelsen. Hvad angår megapixler har Nikon S4 og Minolta Z6 6 megapixler mod 5 megapixler på Sony H1, hvilket i praksis ikke betyder ret meget - noget som testen da også afslører - da H1 klarer sig bedst af de 3 kameraer. Hvad angår smutterne i oversættelsen får vi lige kikket på dem. Tak fordi du gjorde os opmærksom på dem. Mvh Jens Hansen Akam.dk
Anbefalte innlegg