Gå til innhold

nytt 939 HK med AGP 8x, hva burde jeg velge?


Mekkeren

Anbefalte innlegg

tenkte å få tak i meg et nytt Socket 939 hovedkort, da jeg overklokker endel. og trenger da et hovedkort som er bra til akkurat det.

 

akkurat nå sitter jeg på et ABIT AV8 med Via K8T800 Chipsett. har hatt dårlig erfaring med Via før, og fikk dårlig erfaring nok engang med dette kortet også.

 

problemet er at kortet nekter å kjøre noe særlig over 250Mhz FSB, da får jeg VPU feil. og artifacts, skjermbilde feil. som jeg har lest i testen som hardware har av kortet, Kan bety at kortet kun har en HALV fungerende AGP/PCI lås. :wallbash:

 

har sett litt på disse korta:

-MSI K8N NEO2-FX 939 (Nforce 3 250gb)

-MSI K8N NEO2 Platinum (Nforce 3 Ultra)

-DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D 939 (Nforce 3 Ultra)

-Gigabyte GA-K8NS ULTRA-939 (Nforce 3 ultra)

 

er noen av disse brukbare til overklokking, eller skal jeg velge noe annet?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror dette skal være bra: ASRock 939Dual-SATA2 516 kr. Det støtter både AGP og PCIe, så du kan bytte ut skjermkortet på et senere tidspunkt.

5313196[/snapback]

 

virker som et genialt og allsidig kort, ifølge testene var det bra til overklokking også så billig da.

 

takk for hjelpen, :) da var det bestilt

5317365[/snapback]

 

Kortet er genialt, men husk å innstalere agp driver før skjermkortdriver..

Lenke til kommentar
Tror det blir ett sånnt kort på meg også ja :D   Genialt og allsidig kort !           Har noen testet om det er bra for oc?

5319637[/snapback]

 

så en test av det av overklokk på kortet, de klarte 304Mhz FSB i den testen, så det hører da lovende ut. da skal kortet testes ut litt om en dag eller 2 forhåpenligvis. :)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Tror det blir ett sånnt kort på meg også ja :D   Genialt og allsidig kort !           Har noen testet om det er bra for oc?

5319637[/snapback]

 

så en test av det av overklokk på kortet, de klarte 304Mhz FSB i den testen, så det hører da lovende ut. da skal kortet testet ut litt om en dag eller 2 forhåpenligvis. :)

 

EDIT

Til Torkelma: okei, det visste jeg ikke. takk for rådet

5319696[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...