Gå til innhold

Skurring i headset + diverse problemer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter med å få lyden til å funke skikkelig. Har mulighet for å plugge inn kontakta til høyttalere/headset og mic både foran og bak på kabinettet.

 

Hvis jeg plugger inn bak får jeg monolyd i både høyttaler og headset (altså lik lyd på begge ører), og det kommer bittelitt skurring i headset. Her funker mikrofonen (som følger med Koss SB45).

 

Hvis jeg plugger inn høyttaler/headset foran på kabinettet så funker stereo lyden, men da kommer det en utrolig irriterende skurring i headsettet, mye mer merkbart enn når jeg plugger det inn bak, og i tillegg funker ikke mikrofonen.

 

Har et Dfi Lanparty NF4 Ultra-D hovedkort med integrert lydkort (Realtek ALC850) og et Koss SB45 headset.

 

Utrolig irriterende når jeg skal spille f. eks Counter-Strike da man er avhengig av å høre etter hvor folk befinner seg. Jeg mistenker lydkortet som synderen men kan ha plugget feil på hovedkortet også...

 

Den optimale løsningen ville vært om jeg fikk til stereolyd når jeg plugget inn headset/høyttaler bak, slik at det ikke skurrer så fælt pluss at micen funker.

 

Noen som har noen tips/forslag?

Endret av Viper88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Synd at det ikke er volumkontroll på det headsetet. Jeg hadde problem med skurring før - det jeg gjorde var å mute alt utenom "Volumkontroll" og "Digitallyd", og sette de uten mute til fullt, så justerte jeg lyden vha. volumkontrollen som fulgte med mitt Icemat Siberia headset (nå Steelsound 5H).

 

Om det er volumkontroll på høyttalerene så prøv å koble til lydledningen til headsettet der og gjennomgå samme prosedyre som beskrevet ovenfor.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...