Gå til innhold

Antec Sonata II kjøling?


Anbefalte innlegg

Halloen!

 

Ja, som dere ser så dreier det seg om Antec Sonata II. Har allerede bestillt kabinette og jeg har par spørsmål? Spørmålene er i utgangspunktet rettet til de som har erfaring eller eier en slik kabinett. Men selfølegelig er alle komentarer velkommen!

 

Har lest mye om kabinette, bla. på hardware.no, og det ser ut som at det er bare en vifte bak i det kabinette. Det er selvsagt plass til flere, en 120mm som kan monteres fremme bak HD, og plass til enten en 92mm eller en 80mm i "Advanced Chassis Air Guide", forkortet ACAG. Det er en slags spesiell lufttunnel som Antec har utviklet. Den skal lede varmen vekk fra CPU og GPU. Har lest at mange har bare kvittet seg med ACAG, for de mener at ACAG står i veien for den bakerste vifte. Mange har beholdt den og bruke kunn kjølingsvifte fra CPU til å lede varmen vekk fra CPU. ACAG tar mye plass i kabinette men Antec mener at denns funksjon er også en mer kompakt kabinett og resultat av det er mer stille PC.

Nå har det seg også sånn at den ene vifta blåser lufta enten ut av kabinette eller inn i kabinette. Jeg forsto det sånn, etter å ha lest mange innleg her på forumet, at mann burde helst ha to vifte, en som blåser lufta inn og en som blåser lufta ut.

 

Spøsmålet mitt er, hvis det er noen som har erfaring med det kabinette, kan ikke dere poste inn deres erfaring å hva dere har gjort med kjølingen i kabinette? Beholdte dere ACAG, settet inn flere vifte i såfall hvor, bruker dere bare den 120mm vifte pluss de to 80mm som står i strømforsyningen? Det hadde vært kjekt å vite det før jeg begynne å sette inn alle komponenter så jeg slipper å ta alt ut etter at jeg settet alt inn :nei:

 

PS: Fikk ikke til å legge bilder av ACAG som viser hvordan den ser ut og hvordan den fungerer. De som er interessert i mer info kan gå på denne siden http://www.hardware.no/tester/kabinett/ant...nata_ii/17890/2

Er litt usikker om denne innlege skulle vært under emner som har med kjøling å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg sitter her med forgjengarn og er veldig fornøyd har bytta ut PS til hiper 580w. og bytta kabb vifte i bak kabinette til en mere stille gående paps 120*120 vifte.

har studert det med og sette inn eksta vifte rundt HD men har ikke funet grunn til det ennå da temp der ikke er kritisk.

har i tillegg montert Zalman CNPS9500LED cp kjøler

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37424

har ikke som du ser den ekstra hetta eller samme ps som den du refererer til men er veldig fornøyd med antec sonate.

 

 

 

En LiTEN Ting det samler seg en anselig mengde støv i støv filtre forran HD i front

den er viktig og gjøre ren en gang iblandt.

 

veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Hei jeg sitter her med forgjengarn og er veldig fornøyd har bytta ut PS til hiper 580w. og bytta kabb vifte i bak kabinette til en mere stille gående paps 120*120 vifte.

har studert det med og sette inn eksta vifte rundt HD men har ikke funet grunn til det ennå da temp der ikke er kritisk.

har i tillegg montert  Zalman CNPS9500LED cp kjøler

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37424

har ikke som du ser den ekstra hetta eller samme ps som den du refererer til men er veldig fornøyd med antec sonate.

 

 

 

En LiTEN Ting det samler seg en anselig mengde støv i støv filtre forran HD i front

den er viktig og gjøre ren en gang iblandt.

 

veldig fornøyd

5303814[/snapback]

 

 

 

Akkurat ja.....da er det vel nok med den ene vifta kanskje. Leste den testen på hardware.no og det viser en temperatur på HD som var litt høy pga manglende vifta fremme. Hvilket program bruker du for å overvåke temperatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...