Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med HP LaserJet 2200DTN på Nettverk. HASTER


Anbefalte innlegg

Så lenge det ikke kommer ut 2 sider når du skriver ut konfigurasjonsside kjenner ikke skriveren igjen sitt eget nettverkskort. Er det forresten link på det kortet (grønt lys)?

 

Du kan også sjekke hvilket type kort dette er..Hvis det for eksempel er et Jetdirect 615n kort så kan du ta å ringe HP support på telefon 800 62 800 taste 3-1. Det er nemlig en utvidet garanti på de nettverkskortene og du vil derfor bli tilsendt et nytt 620n kort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål:

Kan jeg bare kobble printer til nærmeste "Data" punkt og så patche dette punktet fra patch-panel og ned til modem? Gjør vel ikke noe at printeren kommer "on-line" med tanke på virus etc? eller?

5301473[/snapback]

En printer kan ikke bli smittet av et virus men den kan likevel bli rammet av et virus. Et eksempel på det er viruset Bugbear som herjet for noen år siden.

 

http://www.sophos.com/support/disinfection/bugbearb.html#4

4. Why are my printers printing out garbage?

W32/Bugbear-B attempts to copy itself to any available network resource, including shared printers. Printers cannot become infected. They may, however, start to print out the worm's code. This can potentially waste a large amount of paper, but have no hardware damage.

På den tiden jobbet jeg i en stor organisasjon med over 1000 nettverksskrivere som slet litt med Bugbear. Papirleverandørene hadde gode dager...

Lenke til kommentar
Spørsmål:

Kan jeg bare kobble printer til nærmeste "Data" punkt og så patche dette punktet fra patch-panel og ned til modem? Gjør vel ikke noe at printeren kommer "on-line" med tanke på virus etc? eller?

5301473[/snapback]

En printer kan ikke bli smittet av et virus men den kan likevel bli rammet av et virus. Et eksempel på det er viruset Bugbear som herjet for noen år siden.

 

http://www.sophos.com/support/disinfection/bugbearb.html#4

4. Why are my printers printing out garbage?

W32/Bugbear-B attempts to copy itself to any available network resource, including shared printers. Printers cannot become infected. They may, however, start to print out the worm's code. This can potentially waste a large amount of paper, but have no hardware damage.

På den tiden jobbet jeg i en stor organisasjon med over 1000 nettverksskrivere som slet litt med Bugbear. Papirleverandørene hadde gode dager...

5327434[/snapback]

 

Dette er vel snakk om printere delt ut via SMB? Kobler man en skriver på nett vil ikke denne bli en delt printer. Da må isåfall en maskin legge til skrivere (via tcp/ip-print e.l.) og share den ut via SMB, først da du kunne få problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...