Gå til innhold

Webgrensesnitt for å administere apache


Gjest Slettet-df17e

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e

Jeg har planer om og lage et lite system for og administere apache fra en webside.

Det er jo egentlig ikke store problemet da jeg bare trenger å lese og skrive til config filene til Apache. Men det som er litt vrient: Apache'n som skal administreres kjører på ekstrern server. Så hvordan koble til den eksterne servern, lese og skrive til en fil, samt restarte apache ?

 

Planen er også og lage en funksjon for å legge til/slette brukere i mysql. Noen tips her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Jeg har planer om og lage et lite system for og administere apache fra en webside.

Det er jo egentlig ikke store problemet da jeg bare trenger å lese og skrive til config filene til Apache. Men det som er litt vrient: Apache'n som skal administreres kjører på ekstrern server. Så hvordan koble til den eksterne servern, lese og skrive til en fil, samt restarte apache ?

 

Planen er også og lage en funksjon for å legge til/slette brukere i mysql. Noen tips her ?

Du har kanskje lyst å sjekke ut webmin for dette prosjektet ditt også. Den gjør nettopp det å administrere apache sine konfig filer, men også såå mye mer smile.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-df17e

Hvorfor svarer du på en over to år gammel post ? :p

 

Uansett, om jeg husker riktig lagde jeg enkel og kjapp webservice som kjørte på webserveren - som et webgrensesnittet da jobbet mot. Lite prosjekt jeg holdt på med for lenge, lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...