Gå til innhold

Sende nyhetsbrev og de foelgende spam problemer

twotoneblue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjaere alle sammen,

Jeg har tatt ansvar for utsending av et maanedlig nyhetsbrev hos en frivillig institusjon her jeg bor, og har moett paa noen problemer med blant annet Hotmail sitt spamfilter.

Jeg har til naa proevet ut iMS-Lite, en meget god og gratis versjon av den stoerre mailserveren iMS, altsaa en egen "paa pcen" SMTP, men av de ca 6000 mottakerene, er det kun de som ikke har mail hos de stoerre gratismailtiltakene(hotmail osv) som faar nyhetsbrevet i postkassen.

Jeg kan jo ikke be 3000 mottakere om aa sette institusjonens domene som "trusted site", saa enkeltutsending maa nok til for levering av nyhetsbrevet. Kanskje jeg har satt opp iMS-Lite feil, men det ser for meg ut som den ikke sender én og én, selv om det er poenget saa vidt jeg har forstaatt.

Jeg har sett litt paa eMailer 2.0 som ogsaa i utgangspunktet dekker behovet men har problemer med aa finne en god loesning for sekretaeren som er mest vant med outlook express. I hovedsak ville det vaert greit aa kunne lage brevet i OE og saa lagre beskjeden som .eml eller .html, men jeg ikke faatt eMailer til aa importere verken eml eller html og faar feilmelding om ukjent format.

Hvis noen har ideer eller loesninger, setter jeg stor pris paa aa faa hoere dem :thumbup:

mvh

Canakas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...