Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lystgass på pocketbike!


olaberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er veldig skeptisk til tvungen aspirasjon på to-takter-motorer. Eneste nytten det gjør vil jo være at motoren slipper å suge inn luften lenger, og hvis du har tuned pipe kan du få bedre baktrykk. Du vil aldri få noe skikkelig boost da hele to-takter-motoren er rett og slett et åpent system før kompresjonen begynner - alt overtrykk går rett ut gjennom eksosrøret. :hrm:

Motoren vil sikkert kunne jobbe litt lettere men da det ikke blir noe ekte boost ut av det hele synes jeg det virker som bare tull. Dere som kan mer om dette enn meg får rette meg hvis jeg tar feil.

 

Hvis to-takteren har ventil som lukker utblås under innsug vil det selvsagt bli annerledes, men dette har vel ikke en moped eller pocketbike?

 

Har sett tvungen aspirasjon i form av kompressor til RC-biler (nitro) og vurderte nesten å kjøpe et slikt sett bare på gøy, produsenten hevder 15.6% til 27.3% bedring i ytelse, jeg synes dette virker særdeles utrolig. Tror jeg heller kjøper en bedre motor før jeg kjøper noe sånt til RC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...