Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Outdoor nettverk ,tips?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt å sette opp trødløst nettverk (outdoor) med en anen nabo, for kan ikke få bredband. Men har noen problemer:

 

1) Han bor på andre siden av en ås, men kan sette antenen oppe i et tre så han får fri luftlinje. Går det ann?

 

2) Du kan ikke bruke vanlig tp, hvordan utstyr skal jeg bruke (må jeg ha female og male). Hvilken antenne skal jeg bruke? det er ca.1km mellom oss.

 

Under er det en guide ...

 

ftp://ftp.dlink.se/Products/Antenna_Guide.pdf

 

3) Må du ha strøm til antennen, kan jeg sette den opp i en påle i et tre?

 

På forhånd takk! :thumbup:

 

mvh Hansi

Endret av Game Master
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. tre funker fint det. bare pass på så den ikke svaier i vinden.

2. skjønte ikke helt hva du mente der, men prøver. hvis du skal strekk lengre enn 100m må du gå over til sdsl/vdsl modem eller noe for og få lengre

3. ja du må nok ha en wlan box som vidre sender eller en med wds, holder ikke bare med antenne og strøm, du kan kjøre bilbatteri(150amper) ting. siden en ap kan kjører ca 20-25dager på en wrt54g.

Er bare litt kjedelig og måtte bytte helle tiden

Lenke til kommentar

kjøp to av disse her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313252&cks=PRL ,Monter retningstyrte antenner på hver, og plaser aksesspunktet/brua i en vanntett boks, slik at vær og vind ikke tar knekken på den;) Så er du nødt til å legge en nettverkskabel opp i stolpen eller til det stedet du skal plassere remediet! det går bra med 90-100meter med nettverkskabel, og sikkert 130 også, men du vil da få litt tap på kabelen. mange sier det er maks 100 meter, men hva som er maks for kabelen kommer annpå forlegningsmåten og hvor mye forstyrrelser/støy kabelen er utsatt for. aksesspunktet/brua trenger også strøm. bruk to av de ledige lederene i nettverkskabelen til å transportere strømmen til brua med, lodd på/ monter på en passende strømplugg til adapteret i enden av kabelen, og før de resterende lederene i en RJ45 plugg som skal brukes til nettverk. du må plugge samme måten i endr enden også, slik at du har 2 ledige, husker ikke hvilke par som brukes i nettverket eller ikke, kan komme tilbake om det hvis det blir aktuelt! i tilleg vil jeg anbefale deg å sette på en liten kondensator rett etter strømforsyninga, denne glatter ut spenninga litt mer fra strømforsyninga, og lager en rippelfri spenning på kabelen. desto mer "rippler" eller rester fra likerettinga i forsyninga som går ut på nettverkskabelen, desto mer vil de to strømførende lederene forstyrre restenen av lederene på kabelen. skulle funke som snus teoretisk i allefall, i praksis kan ting bli noe mer annerledes! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...