tibbs Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 PC'n vil ikke starte og jeg får "CMOS checksum error - defaults loaded" De fleste gangene kommer det ikke noen ting på skjermen engang, bare svart skjerm. Selv når jeg får "Cmos checksum error - defaults loaded" blir det bare svart skjerm om jeg trykker "DEL" for å komme inn i bios. ALtså ingen mulighet for å komme inn i bios. Er det bare å bytte hovedkortet, eller er det noe annet jeg kan prrøve?
Zink Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Er dette et nytt kort (hvilket?) eller kom meldingen "som lyn fra klar himmel" - skriv litt om du eventuelt har mistanke til noe
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Prøv clear cmos: Slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen, så start opp maskinen og velg "Setup defaults" i BIOS.
poppiuz Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Dette har nettopp vært oppe.. Sjekk tråden "min": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508700 Får ny biosbrikke i morgen og kommer tilbake med ett svar på om det var problemet eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå