Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne port på speedtouch 516i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har et lignende problem. (Har samme ruter og leverandør som milano). Jeg har prøvd å koble til ruteren på alle de måtene som beskrives i User Guiden, ,men klarer det ikke. Hvis jeg prøver å skrive Gateway IP'en inn i adresselinjen i explorer gir det ingen resultater (jeg får opp MSN search). Hvis jeg prøver å koble til via telnet får jeg følgende feilmelding: "Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed". Når jeg prøver å koble til via FTP står det først: "Connected to" og så IP'en, men etter 3 sekunder: "Connection closed by remote host". En data-kamerat av meg har også gjort meg oppmerksom på at jeg har en ganske underlig Gateway IP, fordi den begynner med 193, i stedet for 192, som i følge ham er det vanlige. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

NGT har desverre bestemt at visse instillinger og dermed porter skal være stengt som "standard" .

 

Og selv om man åpner opp disse portene gjennom å logge på routeren med Telnet så stenges de automatisk ved neste heng/reboot eller strømbrudd siden routeren henter instillinger ved hver boot.

 

Så fremt porten som skal åpnes blir satt opp i routerens webgrensesnitt (Verktøykasse/Spill&Applikasjonsdeling) så skal det normalt fungere men porter som feks 21 som åpnes der vil etter mine erfaringer med denne drittboksen stenges .

 

Port 21 til FTP må derfor åpnes gjennom Telnet ved å gå inn i Nat Maplist for så å ta bort den routen som NGT legger inn til IP 127.0.0.1 som er 516I sin Ethernetport og så lage en regel i Appz . Ved neste heng må man så langt jeg har fått det til inn i telnet for å slette NGT sin oppføring selv om din egen ligger der å router til din valgte IP som da er boksen som driver FTP serveren som ett eksempel .

 

Nå var det en topic for noe tid siden som fortalte litt mere om dette med Nat Maplist så bruk søkefunskjonen i forummet og lykke til .

Lenke til kommentar

Siden Tele2 leverer modemet ferdig konfigurert i bridge-modus, er det egentlig ingen porter å åpne. Datamaskinen får public-IP (som begynner på 193) fra en av DHCP-serverne til Tele2.

 

Men her er nå likevel fremgangsmåten for å logge inn på modemet:

 

1. Koble modemet direkte til datamaskinen, dvs. ingen routere i mellom, switch går bra.

2. Gi datamaskinen fast ip-adresse i 10.x.x.x-serien (subnet mask 255.0.0.0). Dette er viktig da du ellers ikke får kontakt med modemet.

3. Åpne adressen 10.0.0.138 i nettleseren.

 

brukernavn: admin (eller Admin, husker ikke helt)

passord: 2elet

 

Når du er ferdig må du huske å sette ip-adresse på dataen til automatisk konfigurasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...