Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne port på speedtouch 516i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har et lignende problem. (Har samme ruter og leverandør som milano). Jeg har prøvd å koble til ruteren på alle de måtene som beskrives i User Guiden, ,men klarer det ikke. Hvis jeg prøver å skrive Gateway IP'en inn i adresselinjen i explorer gir det ingen resultater (jeg får opp MSN search). Hvis jeg prøver å koble til via telnet får jeg følgende feilmelding: "Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed". Når jeg prøver å koble til via FTP står det først: "Connected to" og så IP'en, men etter 3 sekunder: "Connection closed by remote host". En data-kamerat av meg har også gjort meg oppmerksom på at jeg har en ganske underlig Gateway IP, fordi den begynner med 193, i stedet for 192, som i følge ham er det vanlige. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Skrevet

NGT har desverre bestemt at visse instillinger og dermed porter skal være stengt som "standard" .

Og selv om man åpner opp disse portene gjennom å logge på routeren med Telnet så stenges de automatisk ved neste heng/reboot eller strømbrudd siden routeren henter instillinger ved hver boot.

Så fremt porten som skal åpnes blir satt opp i routerens webgrensesnitt (Verktøykasse/Spill&Applikasjonsdeling) så skal det normalt fungere men porter som feks 21 som åpnes der vil etter mine erfaringer med denne drittboksen stenges .

Port 21 til FTP må derfor åpnes gjennom Telnet ved å gå inn i Nat Maplist for så å ta bort den routen som NGT legger inn til IP 127.0.0.1 som er 516I sin Ethernetport og så lage en regel i Appz . Ved neste heng må man så langt jeg har fått det til inn i telnet for å slette NGT sin oppføring selv om din egen ligger der å router til din valgte IP som da er boksen som driver FTP serveren som ett eksempel .

Nå var det en topic for noe tid siden som fortalte litt mere om dette med Nat Maplist så bruk søkefunskjonen i forummet og lykke til .

Skrevet

Siden Tele2 leverer modemet ferdig konfigurert i bridge-modus, er det egentlig ingen porter å åpne. Datamaskinen får public-IP (som begynner på 193) fra en av DHCP-serverne til Tele2.

Men her er nå likevel fremgangsmåten for å logge inn på modemet:

1. Koble modemet direkte til datamaskinen, dvs. ingen routere i mellom, switch går bra.

2. Gi datamaskinen fast ip-adresse i 10.x.x.x-serien (subnet mask 255.0.0.0). Dette er viktig da du ellers ikke får kontakt med modemet.

3. Åpne adressen 10.0.0.138 i nettleseren.

brukernavn: admin (eller Admin, husker ikke helt)

passord: 2elet

Når du er ferdig må du huske å sette ip-adresse på dataen til automatisk konfigurasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...