Gå til innhold

nytt hovedkort, hva duger?

eladmir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

tenkte kjøpe meg et nytt hovedkort. og har tenkt lenge og vel på dette. først hadde jeg lyst til å kjøpe asus a8n premium. men er litt usikker . ønsker et hvodkort som kan holde lenge og som jeg slipper bytte ut hver gang jeg oppgraderer d et. har sett endel på dfi lanparty kort. og tenkte litt på de her:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23944

det er noe dyrer en de andre. men om det gir meg gode muligheter for å slippe å bytte hovedkort i nærmeste fremtid selvom jeg skulle finne på å skaffe større cpu eller nytt skjermkort og kanskje også gir meg mulighet til å klokke pcen tar jeg gjerne noe sånt.

noen forslag?

burde kanskje legge på at jeg har tenkt til å ha et geforce 7800 gt kort i og en amd 3500 - 4000 cpu i veit ikke hvor mye det har å si.. også skal jeg har 2gbyte ram.

Endret av eladmir
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må mest sannsynlig skifte HK neste gang uansett hva du velger. I og med at neste generasjon AMD kommer på ny sokkel (M2).

Fordel med ASUS A8N-SLI PREMIUM, er passiv kjøling av chipsett (less noice). Ellers har jeg forståelsen av at DFI er bedre å klokke dersom det er målet.

Begge håndterer samme mengde minne og de samme CPU-er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...