Gå til innhold

fjerne vifte på GeForce4TI. dumt?


miXer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Det er selvgitt at ting blir varmere uten en vifte. Anbefaler deg å enten kjøpe ny vifte m/kjøleribbe til ditt skjermkort, eller gå for noe zalman som er helt lydløst. Hvilken løsning som passer deg best er avhengig av hvor mye penger du har tenkt å legge i dette.

 

mvh

Lenke til kommentar

Eh.. ja.. hehe..

 

Det kan jo gå bra, men den kjøleribba er ikke dimensjonert for å frakte bort varmen til kortet uten hjelp fra en vifte..

 

Har faktisk et av de gamle GeForce4 TI korta som vifta sluttet for lenge siden å fungere på.. Og den lever i beste velgående enda :) Så det er ikke sikkert kortet ditt blir varmt nok til at det blir ustabilt..

 

Men i verste fall kan det slutte å fungere da..

 

Jeg fant ut at kortet var så lite verdt, at den kunne surre å gå til den sluttet å virke.. Men det har jo som sagt ikke skjedd enda da. (3 år snart tror jeg) :)

Lenke til kommentar
Eh.. ja.. hehe..

 

Det kan jo gå bra, men den kjøleribba er ikke dimensjonert for å frakte bort varmen til kortet uten hjelp fra en vifte..

 

Har faktisk et av de gamle GeForce4 TI korta som vifta sluttet for lenge siden å fungere på.. Og den lever i beste velgående enda  :) Så det er ikke sikkert kortet ditt blir varmt nok til at det blir ustabilt..

 

Men i verste fall kan det slutte å fungere da..

 

Jeg fant ut at kortet var så lite verdt, at den kunne surre å gå til den sluttet å virke.. Men det har jo som sagt ikke skjedd enda da. (3 år snart tror jeg)  :)

5282957[/snapback]

 

hihi.. så bra.. har du kjøleribba og alt på?

hvis kortet blir for varmt, er det da en sjanse for at det kan begynne å brenne?

Lenke til kommentar
hihi.. så bra.. har du kjøleribba og alt på?

hvis kortet blir for varmt, er det da en sjanse for at det kan begynne å brenne?

5283000[/snapback]

 

Ja, gadd ikke fjerne vifta.. så den er påmontert enda.. Hadde kanskje vært en fordel å fjerne den slik at kjøleribba får en større overflate til å transportere varme.. Men dette kortet blir vel ikke noe særlig varmt..

 

Tviler veldig på at det kortet kan bli så varmt at det faktisk kan begynne å brenne.. Men skal ikke si 100% sikkert.. 99% kanskje :p

 

/Espen

 

EDIT: PS, maskinen brukes enda til både 2D og 3D av min lillesøster, og er absolutt ikke godt ventilert hehe.. er vel flere vifter som er gåen inni der hvis jeg ikke husker feil..

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...