John Keats Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Jeg fikk en matteoppgave som jeg ikke skjønner. lurer på om noen kan si meg hvordan man skal løse den. a b -- = ---- + a b c jeg har sitti med denne ganske lenge nå. hadde vært fint med litt hjelp =)
John Keats Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Skrevet 11. desember 2005 hvordan blir det om jeg for eksempel skal finne "c" ?
Belarnion Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 (endret) a b -- = ---- + a b c a b -- -a = -- b c a c * (-- -a) = b b 1 c = b * ------ a -- -a b b^2 c = ------- a - ab Endret 11. desember 2005 av oddarne84
bakela00 Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Vel... D blir jo rimelig enkelt når du vet a... c=-b^2/((a*(b-1)) b er litt værre, men om du lurer så er b lik: b= (√a.√(a*c+4)*√c)/2 - (a*c)/2 eller = (-√a.√(a*c+4)*√c)/2 - (a*c)/2 (Du får 2 svar da du må ta rota av b^2 for å få b.. Når du tar rota får du mulighet for både positivt og negativt svar...
bakela00 Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 jøss.. D va da hyggelig å få et slikt svar for engangsskyld Oftest så får man ikke no svar etter at trådstarter er fornøyd syns e...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå