Gå til innhold

to rutere og forwarding for Dc++

arimail

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey jeg har en ruter som jeg har fått av nextgentel (Netopia Cayman 3351), og en trådløs koblet til den igjen (D-Link DGL-4300) Har forsøkt alt av Nat og VIrtual Servers og jeg et ikke hva, er ikke god på nettverk. Men UDP port 1412 er ikke åpen og uansett hva jeg gjør kommer jeg meg ikke på i DC++ som aktiv bruker. HJELP! ingen har kunnet hjelpe meg hadde satt pris på om jeg kunne forstå dette systemet en gang for alle :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet ikke om det hjelper, men jeg er i samme situasjon, og har løst det greit. Jeg er riktignok i Frankrike, og har det geniale Freebox-konseptet, men prinsippet skal jo være det samme.

Fra NGT-routeren åpner du porten som du forwarder til den trådløse routeren (jeg vet ikke om det er tilfelle for deg, men for meg kan det virke som om disse bør være i samme ip-familie. Min Freebox har ip 192.168.0.254, og Linksys-routeren har 192.168.0.1, det gikk ikke for meg dersom ikke begge var av stammen 192.168.0.x). Så forwarder du ganske enkelt denne porten fra din trådløse router og videre til maskinen din (som jeg regner med at du har satt fast ip på). Så kommer jo selvsagt spørsmålet om din eksterne ip-adresse, som kanskje forandrer seg dersom du har dynamisk ip-adresse. Du vet det kanskje, men denne sjekker du lett på www.whatismyip.com. Så skriver du altså denne inn i DC++, og vips - det fungerer!

Endret av Testkise
Skrevet (endret)

Er det den lokale IP (fra WAN portene til ruterne) jeg skal åpne for? Eller acess IP til den ene og lokal til den ndre. 192.168.0.1 er for at jeg skal konfigurere den trådløse. Den som NGT sendte med meg kan jeg kun konfigurere fra telnet eller fra en webside fra Nextgentel. Wan port på trådløs er 10.0.0.2 og på NGT's ruter 10.0.0.1 Jeg fikk ikke endret den på NGT's da mistet jeg kontakten(måtte resette) og jeg vet ikke hvordan jeg endrer wan porten på den trådløse. Jeg har skrudd av DHCP på den fra NGT og DHCP er på i den trådløse. Jeg ser ingen tilsynelatende forskjell om jeg skrur av DhCP på begge heller. Min lokal ip er den samme uansett. Jeg skaaal få dette til. Jeg har forsøkt å gjøre det du foreslo. Vet ike om det ble gjort riktig, men UDP port 1412 var stengt i følge http://dslreports.com/ports og jeg får ikke søkt i DC++ som active user.

Endret av arimail

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...